Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Bydgoszcz: Tramwajem przez Szwederowo

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-02-22 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bydgoszcz: Tramwajem przez Szwederowo
fot. ZDMiKP Bydgoszcz
Do końca lutego trwają konsultacje związane z koncepcjami nowych tras tramwajowych w Bydgoszczy. Jedna z planowanych tras ma połączyć rondo Kujawskie przez Szwederowo i Górzyskowo z rondem Grunwaldzkim.

Najdłuższa z zaplanowanych tras prowadzić ma od ronda Kujawskiego ulicami Solskiego, Piękną, Szubińską i Kruszwicką do ronda Grunwaldzkiego. Dwutorowa linia tramwajowa o długości 3,4 km pozwoli na lepsze skomunikowanie licznie zamieszkałych osiedli Szwederowo, Górzyskowo oraz Błonie z centralną częścią miasta. Będzie to także alternatywna trasa pomiędzy Górnym Tarasem, a centrum miasta. Inwestycja ta pozwoli na skrócenie czasów podróży środkami transportu publicznego na relacji Szwederowo, Górzyskowo oraz Błonie – Śródmieście.

Ważna częścią inwestycji będzie dostosowanie ciągu ulic Solskiego i Pięknej do przekroju dwujezdniowego, zgodnego z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Torowisko ma przebiegać pomiędzy jezdniami. Realizacja tej trasy oznaczać będzie m.in. wykupy nieruchomości i wyburzenia po zachodniej stronie ul. Pięknej. Na skrzyżowaniu z ul. Szubińską projektanci przewidują ułożenie fragmentu torowiska również w kierunku Błonia, które mogą początkowo pełnić funkcje torów odstawczych. Na placu Poznańskim zakłada się wykorzystanie istniejącego tunelu dla pieszych jako dojścia na przystanki. Dodatkowo powstałyby tam również windy. Na Kruszwickiej i Szubińskiej rozważane jest zastosowanie zielonego torowiska z odkrytymi szynami.



Z myślą o budowie tej trasy wyprowadzono już torowisko w rejonie modernizowanego ronda Kujawskiego. Warto podkreślić, że w trakcie budowy ul. Kruszwickiej w latach 80. XX wieku oraz ubiegłorocznej rozbudowy o drogi rowerowe rezerwowany był pas na torowisko, w który nie ingerowano.

Atutem trasy przez Szwederowo jest możliwość podziału zadania na etapy. Na wysokości ul. Bielickiej projektanci planują pętlę. Zakłada się jej wyposażenie w dwa tory. W pierwszym etapie, jeśli zapadnie decyzja o budowie trasy przez Szwederowo do ronda Grunwaldzkiego, powstanie odcinek wzdłuż ul. pomiędzy rondem Kujawskim i ul. Bielicką wraz z pętlą. Teren pod pętlę zarezerwowano m.in. w miejscowym planie zagospodarowania.



Konsultacje trwają do 28 lutego. Mają zasięg ogólnomiejski, skierowany do wszystkich mieszkańców Bydgoszczy. Swoje opinie mieszkańcy mogą wyrazić za pomocą karty konsultacyjnej dostępnej na stronie www.bydgoszcz.pl/tramwaje lub przekazać na adres ZDMiKP (ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz).

Szczegółowe mapy z przebiegiem torowiska tutaj

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5