Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej poinformował właśnie, że wybór oferty złożonej przez Trakcję PRKiI oraz AB Kauno Tiltai w przetargu ramowym na budowę trasy tramwajowej wzdłuż Kujawskiej wraz z rozbudową układu jezdni został unieważniony. Jednocześnie ważność zachowuje wybór dwóch pozostałych ofert.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w sierpniu zeszłego roku ogłosił przetarg na budowę trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kujawskiej na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego wraz z rozbudową układu drogowego. Ten krótki łącznik połączy dwie równoległe trasy tramwajowe, domykając układ torów w tej części miasta.
Postępowanie prowadzone jest w ciekawej formule – zakłada zawarcie umowy ramowej na okres czterech lat z trzema wykonawcami, którzy złożą najkorzystniejsze oferty. Zamawiający do złożenia ofert zaprosił trzy podmioty spośród dziesięciu firm, które ubiegały się o udział w postępowaniu. W czerwcu tego roku minął termin ich składania. Najtańszą propozycję złożyło lokalne konsorcjum Gotowski – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe (Bydgoszcz), Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego (Toruń) oraz Tor-Krak (Kraków), które zaproponowało 167,4 mln zł brutto. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia zaproponowało 171,1 mln zł brutto, natomiast Trakcja PRKiI oraz AB Kauno Tiltai – 229,8 mln zł brutto. Wszystkie oferty przekraczają budżet zaplanowany na kwotę 136,4 mln zł brutto.
Ostatecznie w lipcu zamawiający postanowił dołożyć środki i zaprosić wszystkie trzy firmy do zawarcia umowy ramowej. Dzisiaj (25 września) ZDMiKP Bydgoszcz poinformował jednak o unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszych ofert w postaci wyboru oferty Trakcja PRKiI oraz AB Kauno Tiltai. Jednocześnie wybór pozostałych ofert pozostaje aktualny.
Inwestycja przyczyni się do poprawienia dojazdu z osiedli na tzw. górnym tarasie do centrum. Efektem inwestycji, oprócz torowiska tramwajowego, będzie druga jezdnia ul. Kujawskiej na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Również ciąg Wały Jagiellońskie – Toruńska będzie rozbudowany do dwóch jezdni od ul Długiej do ul. Babia Wieś.
Dokładny zakres prac przewiduje budowę i przebudowę linii tramwajowej w ciągu Kujawskiej, Bernardyńskiej, Toruńskiej, Babia Wieś, Wojska Polskiego, Solskiego, o długości ok. 4,4 km toru pojedynczego. Roboty obejmą także rozbudowę ulic Kujawskiej, Bernardyńskiej, Solskiego, Toruńskiej, Wojska Polskiego, Zbożowy Rynek, Wały Jagiellońskie, przebudowę ronda Kujawskiego i ronda Bernardyńskiego, a także fragmentów ulic przyległych (plac Kościeleckich, Długa, Wiatrakowa, Babia Wieś, Ustronie, Sieroca, Karpacka, Chołoniewskiego, Sokola, Lwowska, Konopnickiej, Wały Jagiellońskie, Tucholska).