Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Bydgoszcz testuje elektrycznego Mana

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2021-12-28 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bydgoszcz testuje elektrycznego Mana
fot. MAN
W Bydgoszczy rozpoczynają się testy autobusu elektrycznego, którego wyprodukował Man. Testy mają związek z wymogami zawartymi w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych w kwestii ilości posiadanych autobusów elektrycznych lub gazowych. Testy potrwają kilka dni i pokażą jak pojazd elektryczny sprawdza się na bydgoskich drogach w warunkach zimowych.

Bydgoskie MZK rozpoczyna testowanie autobusu elektrycznego. Testy mają potrwać kilka dni i dać odpowiedź na to, jaki zasięg i limity może osiągnąć taki pojazd w służbie w MZK Bydgoszcz w warunkach zimowych. Testowanym pojazdem będzie egzemplarz autobusu, którego producentem jest Man, a model to MAN Lion’s City. Głównym powodem testów są wymogi zawarte w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych, które dotyczą wymogu posiadania konkretnej ilości autobusów zeroemisyjnych przez miasta powyżej 50 tysięcy mieszkańców.

– Głównym celem testów jest sprawdzenie rzeczywistego zużycia energii i maksymalnych przebiegów autobusu elektrycznego na trasach komunikacyjnych w Bydgoszczy w warunkach zimowych. Drugim celem jest ocena przydatności takiego autobusu przy założeniu dużych pojemności baterii i braku ładowania na trasie dla realizacji zadań przewozowych szczytowych i całodziennych o różnych przebiegach. Nasze plany zakupowe będziemy opierali o zapisy nowelizacji ustawy EPA (implementacja Dyrektywy 2019/1161 zmieniającej Dyrektywę 2009/33/WE) w zakresie obowiązkowych udziałów w zakupach autobusów wymaganych do końca 2025r. – mówi nam Paweł Czyrny Dyrektor Zarządzający MZK Bydgoszcz.

Dyrektor Czyrny dodaje, że zgodnie z obecnymi zapisami Bydgoszcz musiałaby zamówić 11 takich autobusów.

W związku z tym nasuwa się pytanie, czy miasto złożyło wniosek do programu Zielony Transport Publiczny, z którego można uzyskać dofinansowanie na zakup m.in. autobusów elektrycznych?

– Warunki II edycji Zielonego Transportu dla autobusów elektrycznych, dla Miasta Bydgoszcz przewidują dofinansowanie w wysokości 20%. To zdecydowanie za mało aby zakup taki uznać za racjonalny ekonomicznie. Czekamy zatem na inne programy które dofinansowałyby takie przedsięwzięcie środkami krajowymi lub unijnymi na poziomie ok. 80% – informuje nas Paweł Czyrny.


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zielona Góra kupuje kolejne autobusy elektryczne

Prawo & Finanse

Zielona Góra kupuje kolejne autobusy elektryczne

Jakub Rösler 28 grudnia 2021

ADL rozwija się na całym świecie. Kolejne zlecenia

Komunikacja

ADL rozwija się na całym świecie. Kolejne zlecenia

Jakub Rösler 27 grudnia 2021

Warszawa chce kupić kolejne autobusy elektryczne

Prawo & Finanse

Warszawa chce kupić kolejne autobusy elektryczne

inf. pras. 22 grudnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5