Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy rozpisał zapowiadany przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego wzdłuż Toruńskiej. Roboty będą musiały być prowadzone przy zachowaniu ruchu tramwajowego, chyba że wcześniej zostanie oddana przeprawa tramwajowa przez Brdę.
Przedmiotem przetargu jest przetargu jest przebudowa trasy tramwajowej w ciągu Toruńskiej na odcinku od ronda Toruńskiego do Spokojnej i od al. Kaczyńskiego do pętli Stomil. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj.
W sumie pracami objęty zostanie 4-kilometrowy odcinek sieci. Zakres zadania obejmuje przebudowę całego torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą przystankową, siecią trakcyjną, systemem sterowania zwrotnic i odwodnieniem torowiska. Założono przebudowę przejazdów i przejść przez torowisko, przebudowę kolizji, oświetlenia, modernizację dwóch podstacji trakcyjnych oraz rozbudowę systemu informacji pasażerskiej.
Termin składania ofert mija 2 grudnia. O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji (20%), doświadczenie projektanta branży torowej (10%) i kierownika robót torowych (10%). Roboty powinny rozpocząć się najpóźniej 1 maja 2021 r. Zamówienie ma zostać wykonane do końca maja 2023 r. Roboty powodujące wyłączenie ruchu tramwajowego na odcinku od ronda Toruńskiego do Spokojnej będą możliwe po oddaniu do użytkowania nowego mostu tramwajowego łączącego ulicę Toruńską i ulicę Fordońską (przetarg
zapowiadany na przełom października i listopada 2019 r. został przesunięty na styczeń 2020 r.). Jeśli most nie zostanie oddany w tym terminie, prace będą musiały być prowadzone przy zachowanym ruchu – to jedyny dojazd do zajezdni tramwajowej.
Bydgoszcz już prowadziła w 2018 r. przetarg na remont trasy wzdłuż Toruńskiej. Postępowanie
unieważniono z powodu wysokich cen. Budżet określony był na blisko 61 mln zł, podczas gdy najtańsza oferta opiewała na ponad 117 mln zł brutto.