Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy rozpisały przetarg na dostawę od 8 do 12 nowych autobusów miejskich. Chodzi zarówno o pojazdy przegubowe, jak i standardowej długości.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych – rok produkcji 2020 – autobusów miejskich ze standardowym napędem, ale spełniającym normę emisji spalin Euro 6.
Przetarg składa się z zamówienia podstawowego i opcjonalnego. Podstawą jest dostawa ośmiu autobusów, z czego pięć to pojazdy przegubowe, a pozostałe trzy mają być jednoczłonowe. W opcji bydgoski przewoźnik może sobie zażyczyć jeszcze czterech pojazdów, w tym trzech przegubowych i jednego jednoczłonowego.
Przegubowce mają mieścić 135 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących i mieć czworo drzwi w układzie 2–2–2–2. Autobusy 12–metrowe powinny z kolei zabierać na pokład do 90 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących, z trojgiem drzwi w układzie 2–2–2. Wszystkie pojazdy mają być całkowicie niskopodłogowe.
Na oferty czekają w Bydgoszczy do 15 stycznia. Dostawy od ewentualnego zwycięzcy podzielono na etapy. Autobusy przegubowe z podstawowego zamówienia mają trafić do Bydgoszczy w ciągu 190 dni od podpisania umowy. Trzy autobusy o długości 12 metrów mogą zostać dostarczone w ciągu 10–15 dni po tym terminie, w każdym radzie nie później niż 205 dni po podpisaniu umowy. O skorzystaniu z opcji MZK poinformują producenta w ciągu 90 dni od podpisania umowy i od tego czasu będzie miał 190 dni na dostawę.
Podstawowym kryterium wyboru oferty będzie cena, której wagę ustalono aż na cena oferty 81 proc. Materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia autobusów będzie ważył 15 proc., a 4 proc. punktów będzie można otrzymać za zwiększoną liczbę miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi.