Bydgoszcz rozstrzygnęła oferty w przetargu na budowę trasy tramwajowej wzdłuż Kujawskiej wraz z rozbudową układu drogowego. Miasto postanowiło dołożyć środki i zaprosiło do zawarcia umowy ramowej wszystkich trzech wykonawców.
Jesteśmy bliżej rozstrzygnięcia przetargu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej na budowę trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kujawskiej na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego wraz z rozbudową układu drogowego. Ten krótki łącznik połączy dwie równoległe trasy tramwajowe, domykając układ torów w tej części miasta.
Inwestycja przyczyni się do poprawienia dojazdu z osiedli na tzw. górnym tarasie do centrum. Efektem inwestycji, oprócz torowiska tramwajowego, będzie druga jezdnia ul. Kujawskiej na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Również ciąg Wały Jagiellońskie – Toruńska będzie rozbudowany do dwóch jezdni od ul Długiej do ul. Babia Wieś.
Dokładny zakres prac przewiduje budowę i przebudowę linii tramwajowej w ciągu Kujawskiej, Bernardyńskiej, Toruńskiej, Babia Wieś, Wojska Polskiego, Solskiego, o długości ok. 4,4 km toru pojedynczego. Roboty obejmą także rozbudowę ulic Kujawskiej, Bernardyńskiej, Solskiego, Toruńskiej, Wojska Polskiego, Zbożowy Rynek, Wały Jagiellońskie, przebudowę ronda Kujawskiego i ronda Bernardyńskiego, a także fragmentów ulic przyległych (plac Kościeleckich, Długa, Wiatrakowa, Babia Wieś, Ustronie, Sieroca, Karpacka, Chołoniewskiego, Sokola, Lwowska, Konopnickiej, Wały Jagiellońskie, Tucholska).
W czerwcu minął termin składania ofert. Wystartowały trzy oferty, ale wszystkie oferty przekraczają budżet zaplanowany na kwotę 136,4 mln zł brutto. Bydgoszcz postanowiła jednak dołożyć środki i zaprosić wszystkie trzy firmy, które złożyły oferty, do zawarcia umowy ramowej. Najwyżej punktowana była oferta złożona przez lokalne konsorcjum Gotowski – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe (Bydgoszcz), Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego (Toruń) oraz Tor-Krak (Kraków), które jest gotowe realizować prace za 167,4 mln zł brutto. Firma zaoferowała też 24-miesięczny termin realizacji. Do zawarcia umowy zostali też zaproszeni Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia oraz Trakcja PRKiI i AB Kauno Tiltai.
mat. UM Bydgoszcz