Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Bydgoszcz bez dofinansowania na zakup tramwajów, lecz miasto nie rezygnuje z chęci ich zakupu

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2021-11-02 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bydgoszcz bez dofinansowania na zakup tramwajów, lecz miasto nie rezygnuje z chęci ich zakupu
fot. MJ
Miasto nad Brdą wnioskowało o dofinansowanie na zakup 46 tramwajów w ramach programu Polski Ład. Był to jeden z trzech wniosków zgłoszonych przez miasto, a także jedyny który nie uzyskał ostatecznego dofinansowania. Bydgoszcz chciała kupić 35 tramwajów pięcioczłonowych, a także 11 trzyczłonowych. Zakładany koszt całego projektu to 500 mln złotych. Miasto zapowiada, że nie rezygnuje z chęci zakupu tramwajów.

Bydgoszcz złożyła do Polskiego Ładu trzy projekty. Najdroższy z nich dotyczył dofinansowania na zakup 46 nowych tramwajów. Miasto wnioskowało o 425 milionów złotych, a całkowity koszt projektu oszacowano na około 500 milionów złotych. Jednakże wniosek nie zdobył uznania w oczach oceniających zgłoszenia i nie został zakwalifikowany do dofinansowania z budżetu państwa.

Jak podaje Tomasz Okoński, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, miasto nie zrezygnuje z chęci starania się o nowe pojazdy. Bydgoszcz ciągle chce zakupić 46 nowych pojazdów, dlatego w razie kolejnych tur czy też konkursów będzie brała w nich udział i wnioskowała o kolejne dofinansowania.

– Wnioskowaliśmy o 35 długich tramwajów (pięcioczłonowych) i 11 krótkich (trzyczłonowych). Tramwaje miały być przeznaczone do obsługi wszystkich linii, gdyż obecnie posiadane przez nas tramwaje niskopodłogowe są równomiernie rozdysponowane na wszystkie linie – odpowiada Okoński, pytany o to jakie tramwaje planowało zakupić miasto.

Rzecznik dodaje też, że obecnie jest zbyt wcześnie by mówić o tym, kiedy cały projekt mógłby się rozpocząć, szczególnie w sytuacji kiedy miasto nie otrzymało na niego dofinansowania. Ponadto wpływają na to zwiększające się koszty związane z utrzymaniem transportu, a więc ceny benzyny i energii elektrycznej, które znacząco wzrosną od przyszłego roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Olsztyn i Ełk z dofinansowaniem na drogi

Przestrzeń

Olsztyn i Ełk z dofinansowaniem na drogi

Przemysław Farsewicz 30 października 2021

Polski Ład. Wiemy jakich autobusów chcą Świnoujście i Ciechocinek

Prawo & Finanse

Polski Ład. Wiemy jakich autobusów chcą Świnoujście i Ciechocinek

Jakub Rösler 02 listopada 2021

Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice

Przestrzeń

Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice

Jakub Rösler 29 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5