Partnerzy serwisu:
Komunikacja

BYD na Busworld 2019 z udoskonalonym 12-metrowym elektrykiem [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2019-10-22 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

BYD na Busworld 2019 z udoskonalonym 12-metrowym elektrykiem [zdjęcia]
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
BYD na Busworld 2019 z udoskonalonym 12-metrowym elektrykiem [zdjęcia]
BYD na Busworld 2019 z udoskonalonym 12-metrowym elektrykiem [zdjęcia]
BYD na Busworld 2019 z udoskonalonym 12-metrowym elektrykiem [zdjęcia]
BYD na Busworld 2019 z udoskonalonym 12-metrowym elektrykiem [zdjęcia]
BYD na Busworld 2019 z udoskonalonym 12-metrowym elektrykiem [zdjęcia]
BYD na Busworld 2019 z udoskonalonym 12-metrowym elektrykiem [zdjęcia]
BYD na Busworld 2019 z udoskonalonym 12-metrowym elektrykiem [zdjęcia]
BYD na Busworld 2019 z udoskonalonym 12-metrowym elektrykiem [zdjęcia]
BYD jest firmą, która bardzo prężnie poczyna sobie na europejskim rynku. Dopracowuje swój sztandarowy model pojazdu robiąc w nim więcej miejsca dla pasażerów i pozbawiając wnętrze wielkich skrzyń z aparaturą elektryczną. Firma rozpoczęła produkcję na autobusów na Węgrzech.

12 metrowy elektryczny autobus, który BYD pokazał w Brukseli, to dobrze znany model o prostej nazwie “ebus”. To rozwinięcie modelu K9, który przez wiele miesięcy 5 lat temu testowany był w Warszawie. Autobus jest też obecnie oferowany w wersji z aluminiową konstrukcją, model pokazany na Busworld był jednak zbudowany na ramie ze stali nierdzewnej.

Udoskonalony, znany już w Europie pojazd

Ebus został poprawiony w stosunku do poprzednich modeli produkowanych pod tą nazwą. Producent zintegrował wiele sterowników i układów kontroli (konkretnie: 6) w jednej “paczce”, przez co zwiększyła się przestrzeń dla pasażerów w pojeździe, łatwiej będzie się też te układy serwisować. Na autobusie zamontowano nowe “radarowe” układy bezpieczeństwa, które pomagają kierowcy wyeliminować martwe strefy w obserwacji okolic pojazdu. Pojazd posiada też nowocześniejsze oświetlenie wnętrza i trochę innych elementów, które, jak powiedział prezes BYD Isbrand Ho, mają wprowadzić do środka nieco domowej atmosfery.

Na autobusie można montować dowolną ilość baterii, można też decydować się na różny sposób ich ładowania, a do tego BYD może dostarczyć własne urządzenia do dostarczania im mocy.

– Chcemy też zaoferować naszym klientom usługę w postaci budowy niewielkich elektrowni solarnych z budową zasobników do przechowywania energii. Naszym zdaniem tak będzie wyglądała przyszłość transportu publicznego. Już teraz oferujemy też system BAFAS do aktywnej analizy stanu pojazdów, który ułatwia znacznie zarządzanie flotą. Już za chwilę zaczniemy też oferowanie na Europejskim rynku innych pojazdów niż autobusy. Od wózków widłowych, przez ciężarówki, aż po ciężkie auta kopalniane – powiedział Isbrand Ho.

Nowy zakład na Węgrzech i europejskie sukcesy

W 2019 roku BYD rozpoczął montaż autobusów w węgierskiej fabryce w Komarom, gdzie zatrudnia już 300 pracowników. Na Węgrzech wygrał też już pierwsze przetargu na dostawę elektrycznych autobusów, wygrywając z konkurentem, którym na tym rynku jest Ikarus działający w konsorcjum z innym chińskim gigantem: CRRC. Działa już natomiast fabryka w podparyskim Beavais, która jest w stanie, jak powiedział szef BYDa, produkować nawet do 200 autobusów rocznie.

BYD bardzo chwali się kontraktem pozyskanym na rynku niemieckim, gdzie zbuduje 22 autobusów dla Bogestry, operującej w Zagłębiu Ruhry. Rynek w krajach nordyckich, także, oprócz elektryków od Volvo, chętnie absorbuje chińsko-europejskie pojazdy. Sprzedano ich tam lub zakontraktowano łącznie 200. Isbrand Ho podkreślił, że także Ci, którzy przylecieli na targi samolotem na lotnisko Zaventem, mieli okazję przejechać się lotniskowym BYDem, których jeździ tu aż 30.

Oprócz autobusu ebus'a producent zaprezentował też na targach propozycję dla mniejszych miast lub zatłoczonych ulic. W pełni elektryczny 8,7 metrowy pojazd również posiada odświeżone wnętrze.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5