Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Busworld 2019. Volvo z w pełni elektrycznym przegubowcem [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2019-10-17 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Busworld 2019. Volvo z w pełni elektrycznym przegubowcem [zdjęcia]
Fot. ms, transport-publiczny.pl
Busworld 2019. Volvo z w pełni elektrycznym przegubowcem [zdjęcia]
Busworld 2019. Volvo z w pełni elektrycznym przegubowcem [zdjęcia]
Busworld 2019. Volvo z w pełni elektrycznym przegubowcem [zdjęcia]
Busworld 2019. Volvo z w pełni elektrycznym przegubowcem [zdjęcia]
Busworld 2019. Volvo z w pełni elektrycznym przegubowcem [zdjęcia]
Pierwszego dnia największych w Europie dedykowanych producentom autobusów targów Busworld Volvo zaprezentowało po raz pierwszy oficjalnie nowy, elektryczny przegubowy autobus miejski Volvo 7900 Electric. Jak zapewnia producent, umożliwi on zelektryfikowanie miejskich linii autobusowych o wysokiej częstotliwości kursowania, na których podróżuje duża liczba pasażerów. Czy w pełni elektryczny przegubowiec szwedzkiego producenta powtórzy sukces autobusów hybrydowych, które biją rekordy sprzedażowe także w Polsce?

– Aby ułatwić naszym klientom wejście w „elektryczną przyszłość”, Volvo 7900 Electric Articulated jest dostępny jako kompleksowe rozwiązanie w stałej, z góry określonej cenie za kilometr. Zapewniamy operatorom dostępność autobusów przygotowanych do jazdy, bez konieczności ich zakupu. Serwis, naprawy, utrzymanie akumulatora, szkolenie kierowców – wszystko jest wliczone w cenę za kilometr. Z Volvo kupujesz nie tylko autobus, ale też gwarancję jego pełnej dostępności – powiedział Håkan Agnevall, prezes Volvo Bus Corporation. Volvo Buses może także przejąć pełne zarządzanie projektem – od symulacji i analizy trasy, do wdrożenia systemu ładowania. Oczywiście na taki model wdrożenia e-busów musiałyby się decydować miasta, organizując odpowiednie przetargi w tym celu.

Własne silniki elektryczne w pojeździe

Nowy, przegubowy Volvo 7900 Electric jest dostępny w dwóch długościach: 18 i 18,7 m. W pierwszym wypadku pomieści 150 pasażerów i w takiej wersji pokazywany jest w Brukseli. Zasilany jest przez dwa silniki elektryczne produkowane przez Volvo o mocy 200 kW, dające autobusowi moc 400 kW. Zamontowano w nim baterie o pojemności prawie 400 kWh. W zależności od potrzeb klienta szwedzki producent może umożliwić ładowanie zarówno poprzez stacje szybkiego ładowania na trasie (OppCharge), jak i przez ładowarki stacjonarne.

– Nowy Volvo 7900 Electric został zaprojektowany w taki sposób, by zapewnić wysoką efektywność i wygodne podróżowanie nawet przy wjeżdżaniu pod górę – autobus dobrze radzi sobie z podjazdami nawet o 20-stopniowym nachyleniu, także wtedy, gdy wiezie komplet pasażerów i jest w pełni obciążony – dodał szef Volvo. Zaznaczył, że nowy przegubowiec jest najcichszym pojazdem, jakim kiedykolwiek jechał.

Volvo zachwala też unowocześnioną kabinę kierowcy, która zapewnia doskonałą widoczność i zapewnia wygodną pozycję podczas wielu godzin za kółkiem. Nowy, zaprojektowany z myślą o e-busach jest też system klimatyzacji o wysokiej efektywności.

Elementy do jazdy autonomicznej i wspomagające kierowcę w seryjnych pojazdach

Volvo, na zamówienie, może w autobusie zamontować system do jazdy autonomicznej w obszarze zajezdni. Producent przetestował już i wdrożył taki system do użycia w Szwecji. Aby dodatkowo wzmocnić bezpieczeństwo niechronionych użytkowników ruchu drogowego – pieszych czy rowerzystów, Volvo 7900 Electric może zostać wyposażony w system zarządzania strefą bezpieczeństwa, która automatycznie zapobiega przekraczaniu określonych limitów prędkości, a także system automatycznego wykrywania pieszych i rowerzystów, dzięki któremu kierowca informowany jest o ryzyku kolizji z pieszym lub rowerzystą. Zaprezentowany w Belgii autobus taki system ma.

Co w środku?

Wnętrze pojazdu jest schludne, ale możliwie proste. Autobus zaprojektowano tak, aby cała jego przestrzeń dostępna była dla pasażerów. Podesty, jeśli występują, są niskie, sporo jest miejsc siedzących, ponieważ żadne szafy elektryczne czy urządzenia nie przeszkadzają w ich umieszczeniu. Wszelkie uchwyty rozmieszczono z pełną znajomością zasad ergonomii, jednak przejścia pomiędzy siedzeniami wydają się stosunkowo ciasne.

Autobus będzie oczywiście produkowany we Wrocławiu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Autosan pochwalił się swoim pierwszym autobusem elektrycznym

Komunikacja

Autosan pochwalił się swoim pierwszym autobusem elektrycznym

jd/inf. pras. 07 października 2019

Elektromobilność: Infrastruktura musi iść w parze z motoryzacją

Mobilność

Elektromobilność: Infrastruktura musi iść w parze z motoryzacją

Leonard Dolecki 18 października 2017

Brytyjska poczta stawia na elektromobilność

Mobilność

Brytyjska poczta stawia na elektromobilność

Leonard Dolecki 05 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5