Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Buspas na Puławskiej znacznie później. „Przepustowość” ważniejsza

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-12-16 14:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Buspas na Puławskiej znacznie później. „Przepustowość” ważniejsza
fot. ZDM Warszawa
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom miasta 8,5-kilometrowy buspas na Puławskiej od granic miasta do Domaniewskiej nie powstanie do 2017 r. Urzędnicy przekonują, że buspas na istniejącej jezdni znacznie zmniejszyłby przepustowość, a dobudowanie dodatkowego pasa ruchu wymaga szeregu pozwoleń. Dlatego też realizacja pasa dla autobusów odwlecze się w czasie. Urzędnicy nie biorą jednak pod uwagę ile osób mogłoby przesiąść się do autobusów, gdyby te nie stały w korku.

Jeszcze we wrześniu warszawscy radni przyznali Zarządowi Dróg Miejskich środki w wysokości 40 mln zł na przebudowę ulicy Puławskiej od Domaniewskiej do granic miasta. W ramach inwestycji miały powstać droga rowerowa oraz 8,5-kilometrowy buspas. Zasadnicze prace budowlane miałyby rozpocząć się na przełomie 2016 i 2017 r. i potrwać co najmniej do lata 2017 r.

Teraz jednak perspektywa wytyczenia buspasa oddala się. Na ostatniej sesji radni... przesunęli środki z budowy buspasa na budowę przedłużenia ul. Woronicza od Etiudy Rewolucyjnej do Żwirki i Wigury. Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2016-2019 zakłada koszt inwestycji, realizowanej przez dzielnicę, na poziomie 25,9 mln zł. Według wstępnych założeń nowa jezdnia składająca się z dwóch pasów ruchu miałaby powstać w śladzie ul. Wyjazd.

Dlaczego miasto zdecydowało się zabrać środki, które były zarezerwowane na budowę buspasa na Puławskiej? Jak przekonują urzędnicy, budowa buspasa jako czwartego, dodatkowego pasa ruchu wymagałaby pozyskania szeregu decyzji administracyjnych, w tym środowiskowej. Ratusz przekonuje, że prawdopodobnie byłyby przekroczone normy emisji hałasu, co prawdopodobnie wiązałoby się z koniecznością budowy ekranów akustycznych. To, zdaniem urzędników, wydłużyłoby czas przygotowania inwestycji do 2019 r. Zresztą, biorąc pod uwagę plany budowy dodatkowych dróg w tym rejonie poszerzanie Puławskiej byłoby niezasadne.

Zdaniem Ratusza wytyczenie w tej chwili buspasa na istniejących pasach ruchu znacznie zmniejszyłoby przepustowość ulicy. Jak wyliczają drogowcy, w szczycie porannym w kierunku centrum porusza się blisko 3 tys. samochodów na godzinę, a w stronę Piaseczna 2 tys. W szczycie popołudniowym natomiast proporcje te są odwrócone. W tych wyliczeniach brakuje jednak szacunków ile osób mogłoby przesiąść się do znacznie usprawnionej i niestojącej w korkach komunikacji publicznej.

Ratusz chce czekać z buspasem do budowy tzw. Puławskiej-bis (S7), czyli nowej trasy od Tarczyna do Południowej Obwodnicy Warszawy. GDDKiA prowadzi właśnie przetarg na projekt i budowę. Miasto oczekuje, że droga będzie „na ukończeniu” w 2019 r. Powinna ona zdjąć część ruchu z Puławskiej, dzięki czemu będzie można wygospodarować miejsce na buspas w ramach istniejącej jezdni – bez jej poszerzania o dodatkowy pas. - W latach 2016-17 planujemy prace, które dostosują Puławską do wyznaczenia buspasa. Po ich zakończeniu możliwe będzie jego wyznaczenie zamiast trzeciego pasa ruchu. Prawdopodobnie stanie się to wraz z otwarciem trasy S7 - mówi Tomasz Kunert z Urzędu Miasta.

Niejako na osłodę Warszawa planuje w latach 2016-2017 modernizację sygnalizacji świetlnych i wprowadzenie na Puławskiej „zielonej fali”. Układ skrzyżowań ma zostać dostosowany do planowanego pasa dla komunikacji. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bydgoszcz planuje nowe buspasy

Przestrzeń

Bydgoszcz planuje nowe buspasy

jd/inf. pras. 08 grudnia 2015

Obrona pardubickich buspasów

Przestrzeń

Obrona pardubickich buspasów

Tomasz Larczyński 23 listopada 2015

8,5-km buspas na Puławskiej w 2017 r. Bez poszerzania jezdni?

Przestrzeń

8,5-km buspas na Puławskiej w 2017 r. Bez poszerzania jezdni?

Witold Urbanowicz 24 września 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5