Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Buspas na Puławskiej, al. Wilanowskiej i na Służewcu. Więcej szkód niż pożytku?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Buspas na Puławskiej, al. Wilanowskiej i na Służewcu. Więcej szkód niż pożytku?
fot. ZDM Puławska
Od dawna pojawiają się prośby i petycje o wytyczenie buspasów w ciągu Puławskiej do Piaseczna, al. Wilanowskiej do Wilanowa czy na terenie Służewca. Zarząd Transportu Miejskiego odpowiada, że pozornie korzystne dla autobusów wydzielone pasy mogą spowodować jednak więcej zamieszania niż pożytku – zakorkować dojazdy i uniemożliwić ruch autobusów na ciągach poprzecznych.

Temat usprawnienia dojazdów na Służewiec był przedmiotem kolejnej z debat organizowanych przez organizację Lepszy Służewiec. Kwestia organizacji transportu wykracza jednak poza obszar ścisłego „Mordoru”. W tym kontekście pojawiają się pytania o kolejne buspasy w południowej części Warszawy, dzięki którym ruch autobusów mógłby odbywać się sprawniej również w kierunku Służewca.

Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego podkreślają, że do wymalowania buspasów nie wystarczy po prostu kubeł z farbą – wpierw trzeba wszystko dokładnie sprawdzić i policzyć. – Żeby ZTM mógł zlecić wytyczenie buspasa, musi zostać wykonana analiza i one są prowadzone. Robimy je własnym sumptem. Aktualnie kończy się analiza dla al. Wilanowskiej, następna w kolejności jest Puławska. Opracowanie będzie w tym roku – zaznaczał Artur Zając z Sekcji Kształtowania Układu Komunikacyjnego w ZTM.

Analizy muszą zawierać symulację, która pokaże, jak buspas wpłynie na ruch w mieście. – Musimy zobaczyć – i po to jest robiona ta analiza – czy nie wylejemy dziecka z kąpielą. Mieliśmy już taki przykład na moście Poniatowskiego, gdzie buspas w kierunku Pragi spowodował totalny paraliż Śródmieścia. Ostatecznie więc szybko został zlikwidowany. Chodzi o to, by nie doprowadzić do takiej sytuacji, w której się okaże, że z powodu buspasa na Puławskiej stanie nam cały Służewiec i przestaną funkcjonować autobusy na ciągach poprzecznych i na dojeździe do buspasa – wyjaśniał Zając.

Potencjalne problemy ujawniły się chociażby dla al. Wilanowskiej. – Jak pokazały analizy, wytyczenie buspasa od Rolnej do Doliny Służewieckiej powoduje, że staje całe skrzyżowanie Puławskiej, al. Niepodległości i al. Wilanowskiej we wszystkie strony – wskazywał Artur Zając. W efekcie trudno byłoby mówić o korzyściach także dla komunikacji publicznej – autobusy co prawda pokonywałyby krócej sam odcinek z buspasem, ale znacznie dłużej pozostałe odcinki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Komunikacja

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Paulina Piziorska 24 sierpnia 2025

Warszawska Odyseja buspasowa

Mobilność

Warszawska Odyseja buspasowa

Paulina Piziorska 28 marca 2025

Gdańsk uruchamia buspas na al. Grunwaldzkiej

Prawo & Finanse

Gdańsk uruchamia buspas na al. Grunwaldzkiej

Robert Pietrzak / UM Gdańsk, oprac. JR 24 lipca 2024

Gdańsk planuje buspas na Spacerowej. W dwóch wariantach

Przestrzeń

Gdańsk planuje buspas na Spacerowej. W dwóch wariantach

Kamila Grzenkowska / www.gdansk.pl 02 lipca 2024

Straż Miejska skontroluje buspasy. Projekt RBF w Sejmie

Prawo & Finanse

Buspas na Puławskiej – więcej pasażerów, wyższa punktualność

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Komunikacja

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Paulina Piziorska 24 sierpnia 2025

Warszawska Odyseja buspasowa

Mobilność

Warszawska Odyseja buspasowa

Paulina Piziorska 28 marca 2025

Gdańsk uruchamia buspas na al. Grunwaldzkiej

Prawo & Finanse

Gdańsk uruchamia buspas na al. Grunwaldzkiej

Robert Pietrzak / UM Gdańsk, oprac. JR 24 lipca 2024

Gdańsk planuje buspas na Spacerowej. W dwóch wariantach

Przestrzeń

Gdańsk planuje buspas na Spacerowej. W dwóch wariantach

Kamila Grzenkowska / www.gdansk.pl 02 lipca 2024

Straż Miejska skontroluje buspasy. Projekt RBF w Sejmie

Prawo & Finanse

Buspas na Puławskiej – więcej pasażerów, wyższa punktualność

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij