Nie ma co liczyć na szybkie powstanie buspasa do Łomianek. Powołany w 2019 r. zespół roboczy do jego wytyczenia spotkał się jedynie dwa razy, a prace „w związku z trudną sytuacją budżetową” zostały wstrzymane.
Co jakiś czas powraca temat usprawnienia komunikacji między stolicą a Łomiankami. W 2019 r., po spotkaniu władz Łomianek i Warszawy,
powołano zespół roboczy ds. oceny kosztów i wykonalności inwestycji związanej z budową buspasa. Zaproponowane rozwiązanie zakłada dobudowę dodatkowego pasa ruchu dla autobusów wzdłuż Pułkowej na ok. 2,5-km odcinku drogi.
O efekty pracy zespołu pytał niedawno radny Marek Szolc. Te nie są powalające. Zespół w 2020 r. spotkał się dwa razy, a po wprowadzeniu stanu epidemii zrezygnowano z organizacji spotkań. „Ponadto, w związku z trudną sytuacją budżetową będącą wynikiem obowiązującego stanu epidemii wirusa SARS-CoV -2, prace nad porozumieniem zostały wstrzymane” – informuje Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
W 2019 r. Zarząd Dróg Miejskich oszacował koszty budowy buspasa – bez dodatkowej infrastruktury w postaci ekranów dźwiękoszczelnych czy przejść dla zwierząt – na ok 47 mln zł. „Ze względu na konieczność dokończenia rozpoczętych, strategicznych dla Warszawy inwestycji komunikacyjnych, w tym m.in. budowy metra, w roku 2020 miasto nie posiadało wolnych środków budżetowych pozwalających na utworzenie takiego zadania inwestycyjnego. Biorąc pod uwagę sytuację pandemiczną oraz trudną sytuację finansową Warszawy obecnie, trudno jest podać termin zakończenia prac” – informuje Olszewski.