Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Burmistrz Woli mocno za tramwajem na Odolanach. Priorytet dla transportu zbiorowego

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-12-15 09:59
Ostatnia modyfikacja:
2022-09-21 05:31
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Burmistrz Woli mocno za tramwajem na Odolanach. Priorytet dla transportu zbiorowego
fot. Martyn Janduła
Planowanej rozbudowie sieci tramwajowej w Warszawie często towarzyszą szereg emocji i głosów sprzeciwu grup mieszkańców, którzy obawiają się hałasu i wpływu na ruch samochodowy. Nie inaczej jest na ul. Ordona w rejonie intensywnie rozbudowujących się Odolan, przez które ma prowadzić tramwaj z Woli do Wilanowa. Władze dzielnicy wypowiadają się jednak jasno. – Głosy mieszkańców w tym zakresie będą brane pod uwagę, ale pierwszeństwo ma infrastruktura miejska i transport publiczny. Miasto jest miastem i pewien standard życia w mieście wymaga komunikacji publicznej – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.

Na terenach poprzemysłowych Odolan powstają spore osiedla mieszkaniowe. Rodzi to szereg problemów. Jednym z nich jest konflikt interesów i uciążliwości związane z wciąż funkcjonującym przemysłem oraz bazami rozładunkowymi. Kolejna kwestia to obsługa komunikacyjna.

W przyszłości obszar ten ma być obsługiwany przez komunikację szynową. – Zaawansowane są prace Tramwajów Warszawskich nad trasą z Woli do Wilanowa. Jedno z rozgałęzień będzie prowadzić przez Odolany – przypomina Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola. Tory , które w rejonie przedłużenia ulicy Prądzyńskiego będą wychodzić z tunelu, dalej poprowadzą wzdłuż ulicy Ordona do Kasprzaka.

Kwestia budowy tramwaju jak zwykle budzi sporo emocji. Część obaw dotyczy wpływu tramwajów na ruch samochodowy, w tym wyjazdy z parkingów podziemnych. – Z jednej strony mieszkańcy Odolan chcą nowej infrastruktury, ale z drugiej strony jest też silna grupa, która protestuje przeciwko autobusowi i tramwajowi na Odolanach. To są głosy głośne, choć mniejszościowe – podkreśla Strzałkowski.

Burmistrz rozwiewa też wątpliwości związane ze wzmożonym hałasem. – dobrze wykonane torowiska w nowej technologii są znacznie cichsze od komunikacji autobusowej i zmniejszają obciążenie hałasowe związane z komunikacją – przekonuje Krzysztof Strzałkowski.

Władze Woli deklarują jasne poparcie dla tramwaju. – Głosy mieszkańców w tym zakresie będą brane pod uwagę, ale pierwszeństwo ma infrastruktura miejska i transport publiczny. Trudo mi sobie wyobrazić taką dużą dzielnicę z kilkunastotysięcznymi osiedlami, która tam może powstać, bez tramwaju i autobusu. Chciałbym się jednoznacznie wypowiedzieć: miasto jest miastem i pewien standard życia w mieście wymaga komunikacji publicznej – zapewnia burmistrz. – Nie wyobrażam sobie np. dzieci dojeżdżających do szkół ponadpodstawowych, którzy musieliby iść do przystanku 2-3 km. To jest nie do zaakceptowania – dodaje Krzysztof Strzałkowski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Śląskie przebudują torowisko w Zabrzu

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie przebudują torowisko w Zabrzu

Witold Urbanowicz 20 września 2022

Tramwaj do Wilanowa. Przygotowania do wycinki kilkuset drzew

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: 443 uwagi do tramwaju z Woli do Wilanowa

Przestrzeń

Warszawa: 443 uwagi do tramwaju z Woli do Wilanowa

Witold Urbanowicz 11 października 2017

Miliardowe inwestycje Tramwajów Warszawskich wymagają czasu

Przestrzeń

Miliardowe inwestycje Tramwajów Warszawskich wymagają czasu

Witold Urbanowicz 04 października 2017

Warszawa ze środkami na metro i tramwaje do Wilanowa i na Gocław

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Śląskie przebudują torowisko w Zabrzu

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie przebudują torowisko w Zabrzu

Witold Urbanowicz 20 września 2022

Tramwaj do Wilanowa. Przygotowania do wycinki kilkuset drzew

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: 443 uwagi do tramwaju z Woli do Wilanowa

Przestrzeń

Warszawa: 443 uwagi do tramwaju z Woli do Wilanowa

Witold Urbanowicz 11 października 2017

Miliardowe inwestycje Tramwajów Warszawskich wymagają czasu

Przestrzeń

Miliardowe inwestycje Tramwajów Warszawskich wymagają czasu

Witold Urbanowicz 04 października 2017

Warszawa ze środkami na metro i tramwaje do Wilanowa i na Gocław

Prawo & Finanse

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5