Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budowa Warszawy Głównej przedłużona do końca roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-05-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Budowa Warszawy Głównej przedłużona do końca roku
fot. WU
Oddala się perspektywa zakończenia prac przy budowie stacji Warszawa Główna. PKP PLK prognozują zakończenie prac na przełomie tego i przyszłego roku. Opóźnienie wynika z wydłużonego procesu opracowywania dokumentacji projektowej oraz uzyskiwania uzgodnień, opinii i zezwoleń, na co wpływ ma pandemia koronawirusa.

Umowa na odbudowę stacji czołowej Warszawa Główna została zawarta z firmą Trakcja PRKiI w marcu 2018 r. Pierwotnie stacja miała zostać oddana do eksploatacji jesienią 2019 r., ale termin ten był już wydłużany w związku z wydłużonym procesem relokacji zabytkowego taboru Stacji Muzeum, problemami po stronie wykonawcy oraz zmianami projektowymi.

W lutym zarządca infrastruktury informował o planowanym zakończeniu wszelkich robót budowlanych we wrześniu 2020 r. Nie widać jednak, by budowa znacząco się od tamtej pory posunęła do przodu. Na placu budowy nie widać też wielu robotników. Teraz PKP PLK podają nową datę. – Zakończenie prac przewidywane jest na przełom 2020/2021 – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK,

Jak informują PKP PLK, na placu budowy „prowadzone są prace związane z budową nowej nastawni, układu torowego i odwodnienia”. – Na modernizowanej stacji Warszawa Główna zespół obecnie prowadzi końcowe prace związane z projektowaniem wykonawczym we wszystkich branżach i pozyskaniem decyzji lokalizacyjnych i pozwoleń na budowę – precyzuje Marlena Karbowniak, kierownik zespołu komunikacji spółki Trakcja PRKiI.

– Aktualnie postęp robót wynika z przedłużającej się procedury opracowania dokumentacji projektowej oraz uzyskania wszystkich niezbędnych uzgodnień, opinii, zezwoleń i decyzji administracyjnych. Opóźnienia w pozyskaniu tych uzgodnień i decyzji spowodowane są panującą epidemią COVID-19 – mówi Karbowniak.

Podróżni na stacji skorzystają z dwóch peronów wyspowych. Na każdym peronie staną cztery wiaty. W ramach prac dodatkowych powstać ma też dodatkowy wiadukt, umożliwiający bezkolizyjny przejazd z torów podmiejskich do stacji Warszawa Główna. Powstanie stacji jest też niezwykle istotne w kontekście przebudowy stacji Warszawa Zachodnia (wybrano wykonawcę) i linii średnicowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kładka na stacji Warszawa Główna wreszcie otwarta

Przestrzeń

Kładka na stacji Warszawa Główna wreszcie otwarta

Witold Urbanowicz 12 lipca 2022

Kładka na Warszawie Głównej. Wykonawca musi dobudować pasy

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kładka na stacji Warszawa Główna wreszcie otwarta

Przestrzeń

Kładka na stacji Warszawa Główna wreszcie otwarta

Witold Urbanowicz 12 lipca 2022

Kładka na Warszawie Głównej. Wykonawca musi dobudować pasy

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5