Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budowa Warszawy Głównej do września 2020 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-02-10 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Budowa Warszawy Głównej do września 2020 r.
fot. WU
Trwają prace przy budowie stacji Warszawa Główna. Budowniczym do wykonania pozostały jeszcze sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem i kładka między Wolą a Ochotą. Nowy termin zakończenia robót to wrzesień 2020 r.

Trwają prace przy odbudowie stacji czołowej Warszawa Główna. Umowa podpisana Trakcją PRKiI w marcu 2018 r. zakładała oddanie stacji do eksploatacji jesienią 2019 r. Budowa nabrała opóźnienia, co było wyjaśniane wydłużanym procesem relokacji zabytkowego taboru Stacji Muzeum oraz problemami po stronie wykonawcy.

– Zakończenie wszystkich prac, wraz z budową kładki, przewidywane jest na wrzesień 2020 roku. Pociągi będą mogły wjechać na przebudowaną stację po dokonaniu wymaganych odbiorów – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Jak informuje zarządca infrastruktury, obecnie prowadzone są roboty przy budowie budynku nastawni i nowym układzie torowym. – Kontynuowane są prace przy budowie peronów. Wykonawcy pozostało jeszcze wykonanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, budowa sieci trakcyjnej oraz budowa kładki dla pieszych i rowerzystów – wskazuje Jakubowski.

Nowa kładka ma połączyć Ochotę i Wolę. Na razie wykonano prace przygotowawcze związane z jej budową. – W czasie wykonywania kładki przez kilka nocy przewiduje się kilkugodzinne zamknięcia na linii średnicowej oraz na linii WKD związane z przygotowaniem do wykonania fundamentów podpór. Jednorazowo przewidziane jest też kilkugodzinne zamknięcie nocne z wyłączeniem zasilania sieci we wszystkich torach na linii średnicowej pomiędzy Warszawą Zachodnią i Warszawą Centralną/Śródmieście na czas ułożenia przęsła kładki – mówi Karol Jakubowski.

Podróżni na stacji skorzystają z dwóch peronów wyspowych. W ramach prac dodatkowych powstać ma też dodatkowy wiadukt, umożliwiający bezkolizyjny przejazd z torów podmiejskich do stacji Warszawa Główna. – Efektem przebudowy stacji będzie możliwość uruchomienia większej liczby połączeń z Warszawy w kierunku zachodnim i południowym – wskazuje przedstawiciel PKP PLK. Powstanie stacji jest też niezwykle istotne w kontekście przebudowy stacji Warszawa Zachodnia (trwa przetarg) i linii średnicowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Przestrzeń

Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Witold Urbanowicz 11 lutego 2019

PKP PLK chcą rozbudować Warszawę Gdańską. Drugie podejście

Przestrzeń

PKP PLK chcą rozbudować Warszawę Gdańską. Drugie podejście

Witold Urbanowicz 17 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5