Partnerzy serwisu:
Drogi

Budowa odcinka Astaldi w ciągu POW przekroczyła 54% zaawansowania [WIDEO]

Dalej Wstecz
Autor:

Leonard Dolecki

Data publikacji:
2019-06-01 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trwa budowa Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) w ciągu drogi ekspresowej S2. Wykonawca jednego z odcinków, firma Astaldi, opublikowała film, na którym można zobaczyć jak zmienił się plac budowy drogi w ciągu roku.

Tunel pod metrem

Włoska firma odpowiada za najbardziej wysunięty na zachód fragment POW. Obejmuje on budowę drogi o długości ok. 4,6 km od węzła Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła) oraz dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód.

Inwestycja zawiera także trudne zadanie inżynieryjne – tunel pod Ursynowem, który będzie biegł m.in. pod linią metra. Będzie on liczył ok. 2,3 km długości i, po ukończeniu, będzie najdłuższym tunelem drogowym w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić na skarpie, za ul. Nowoursynowską.

Kontrakt na realizację inwestycji został zawarty w grudniu 2015 roku i miał wartość 1,222 mld zł. Obejmował on zarówno prace projektowe oraz budowlane. Problematyczne okazało się jednak uzyskanie pozwolenia na realizację przedsięwzięcia (ZnRID). Ostatecznie wykonawca otrzymał „zielone światło” dopiero w grudniu 2017 roku.

Obecnie prace przebiegają na wszystkich frontach, a zaawansowanie całkowite w dniu 7 maja przekroczyło 54%. Było to możliwe m.in. dzięki prowadzeniu robót w okresach zimowych, które są wyłączone z okresu realizacji.

Pozostałe odcinki

Dalsze części Południowej Obwodnicy Warszawy są realizowane przez innych wykonawców. Dalej na wschód, znajduje się fragment, za który odpowiada konsorcjum firm Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt i PBDiM, które w grudniu 2015 roku zawarło kontrakt z Generalną Dyrekcją o wartości 757,643 mln zł.

Prowadzi on od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński i liczy 6,45 km. Zawiera on m.in. most przez Wisłę, którego budowa w ostatnim czasie napotkała problemy z uwagi na wysoki stan wody w rzece (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Ostatni odcinek to trasa o długości ok. 7,45 km wraz z budową dwóch estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. To zadanie obejmuje drogę od węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do węzła Lubelska (bez węzła). Jego wykonawcą jest firma Warbud, która w grudniu 2015 roku podpisała z GDDKiA umowę o wartości 561,660 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5