Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Budowa metra z Karolina na Wolę jednym ciągiem?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-11-2018
Ostatnia modyfikacja:
19-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Budowa metra z Karolina na Wolę jednym ciągiem?
fot. WU
Konsorcjum firm Gulermak i Astaldi zbuduje dwa zachodnie odcinki II linii metra – od torów odstawczych za stacją C6 Księcia Janusza do stacji C1 Karolin wraz z STP na Morach – w ramach dwóch oddzielnych umów. Choć jeden z kontraktów zawiera też projektowanie, trwają rozważania nad koordynacją prac przy tunelach – tak, by te same tarcze wykonały bez zbędnych przestojów od razu dwa odcinki.

W piątek (9 listopada) Warszawa podpisała umowę z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi umowę na projekt i budowę odcinka zachodniego od torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz z STP na Morach. Czas trwania kontraktu to 48 miesięcy. Dokładny harmonogram nie jest jeszcze znany. – Kontrakt będzie prowadzony w formule projektuj i buduj. Po stronie generalnego wykonawcy będzie przeprowadzenie procesu projektowego zgodnie z bardzo szczegółowymi wytycznymi, które były zawarte w materiałach przetargowych. W ciągu maks. 30 dni wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia harmonogramu rzeczowego – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. – Zgodnie z umową w ciągu 10 miesięcy musimy skończyć projekt budowlany i złożyć wniosek o pozwolenie na budowę – dodaje Bulent Ozdemir, przedstawiciel firmy Gulermak. Realnie więc prace budowlane rozpoczną się w 2020 r.

W czwartek 15 listopada planowane jest natomiast podpisanie kolejnej umowy z tym samym konsorcjum na budowę wcześniejszego odcinka II linii od torów odstawczych stacji C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich. Projekty są już gotowe. Na realizację przeznaczono 36 miesięcy (czyli o rok mniej). Siłą rzeczy ten odcinek będzie realizowany szybciej – kontrakt ten pozbawiony jest elementu projektowania. Pierwsze prace ruszą po 2-3 miesiącach od zawarcia umowy, po zatwierdzeniu organizacji ruchu.

Wykonawca informuje, że trwają rozważania jak skoordynować prace tarcz TBM na tych odcinkach. – Zobaczymy, jak będzie z harmonogramem. Możliwe, że wykorzystamy te same tarcze, które wydrążą całość – od jednej strony do końca – mówi Bulent Ozdemir.

Jak wynika z informacji uzyskanych od Metra Warszawskiego teraz najrealniejszym wariantem jest rozpoczęcie drążenia na stacji C1 Karolin i zakończenia drążenia przed stacją C6 Księcia Janusza. W takim przypadku – z uwagi na różnice w zakresie prac, czasie trwania kontraktu oraz harmonogramie wykonywania obiektów kubaturowych – tarcze TBM przechodziłyby bez zatrzymania przez niegotowe korpusy stacji C1 Karolin, C2 Chrzanów i C3 Lazurowa (innymi słowy najpierw zostałby wykonany tunel, a dopiero potem stacja na najniższym poziomie – następnie tunel w miejscu powstającej stacji zostałby rozebrany, by zrobić miejsce na halę peronową). Taki wariant ćwiczono na centralnym odcinku II linii metra na stacji C10 Rondo ONZ.

Jednocześnie zastosowanie odwrotnej kolejności – by tarcze drążyły tunele od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C1 Karolin – jest utrudnione. Prawo praktycznie nie pozwala na uzyskanie nowego pozwolenia budowlanego – w tym przypadku na szyb startowy – w miejscu, gdzie wciąż toczy się inna inwestycja w oparciu o inną decyzję budowlaną. Tymczasem obecnie prowadzona budowa odcinka zachodniego – od torów odstawczych stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza – zakończy się dopiero w listopadzie 2019 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro przechodzi na LED-y i oszczędza

Mobilność

Metro przechodzi na LED-y i oszczędza

Redakcja/inf. pras. 19 stycznia 2023

Prezydent Trzaskowski wstrzymuje modernizację reklam w metrze

Przestrzeń

Morawiecki zapowiada wsparcie dla Warszawy, w tym III linii metra

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Metro na Karolin: Działa już czasowy punkt informacyjny

Przestrzeń

Metro na Karolin: Działa już czasowy punkt informacyjny

Redakcja/inf. pras. 20 grudnia 2022

Metro na Karolin: Wykonawca przejmuje place budowy

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca przejmuje place budowy

Witold Urbanowicz 18 grudnia 2022

Co z końcówką II linii metra? Trzaskowski: Jest porozumienie!

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Metro przechodzi na LED-y i oszczędza

Mobilność

Metro przechodzi na LED-y i oszczędza

Redakcja/inf. pras. 19 stycznia 2023

Prezydent Trzaskowski wstrzymuje modernizację reklam w metrze

Przestrzeń

Morawiecki zapowiada wsparcie dla Warszawy, w tym III linii metra

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Metro na Karolin: Działa już czasowy punkt informacyjny

Przestrzeń

Metro na Karolin: Działa już czasowy punkt informacyjny

Redakcja/inf. pras. 20 grudnia 2022

Metro na Karolin: Wykonawca przejmuje place budowy

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca przejmuje place budowy

Witold Urbanowicz 18 grudnia 2022

Co z końcówką II linii metra? Trzaskowski: Jest porozumienie!

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
Seminaria
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5