Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budowa metra na Wolę rozkręci się w połowie listopada. Jakie objazdy?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-10-19 10:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Budowa metra na Wolę rozkręci się w połowie listopada. Jakie objazdy?
fot. J.Janusz, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Wykonawca zachodniego odcinka II linii metra na Wolę przygotowuje projekty organizacji ruchu na zamknięcia ulic, związane z budową stacji, które są planowane na połowę listopada. ZTM już teraz zdradził, jakie będą zasady organizacji komunikacji w czasie budowy metra i częściowego zamknięcia ulicy Górczewskiej. Wiadomo już, że z ulic zniknie linia E-5.

Pod koniec września Metro Warszawskie podpisało umowę z firmą Gulermak na wykonanie odcinka zachodniego II linii metra od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza. W tej chwili wykonawca przygotowuje się do rozpoczęcia prac. – Trwają konsultacje złożonego przez wykonawcę projektu organizacji ruchu. On jest jeszcze niezaawansowany jeżeli chodzi o ostateczny kształt – nie został jeszcze zaakceptowany – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.

Wykonawca już teraz prowadzi szereg nieinwazyjnych prac. – Pierwszy zielony płot, ogradzający plac budowy, już stoi – na dawnym bazarku (róg Górczewskiej i Olbrachta) – mówi Anna Dudkiewicz, rzeczniczka wykonawcy, firmy Gulermak. – Jeżeli chodzi o rozpoczęcie prac, możemy mówić o odwiertach rozpoznawczych geologicznych. Są one niezbędne dla dalszej budowy, w tym ścian szczelinowych – wskazuje Dudkiewicz. Jednocześnie kontynuowane są prace projektowe, które rozpoczęły się jeszcze przed podpisaniem umowy.
Termin zamknięcia ulic i ograniczeń jest zależny od zaakceptowania przez inżyniera ruchu projektów organizacji ruchu, które przygotował wykonawca. – Symboliczne rozpoczęcie prac w pasie drogowym planujemy w połowie listopada – zapowiada Anna Dudkiewicz.

Jakie ulice zamknięte

Choć projekty organizacji ruchu nie są jeszcze zaakceptowane, wiadomo już, jakie założenia będą przyświecać organizacji komunikacji w czasie prac. – W najbliższym czasie zamknięta zostanie ulica Górczewska dla potrzeb budowy dwóch stacji – Księcia Janusza w rejonie ulicy Olbrachta i Młynów pomiędzy Sokołowską i Płocką – mówił podczas sesji Rady Dzielnicy Jacek Piotr Cegiełka, który w ZTM odpowiada za organizację komunikacji w czasie budowy metra.

Istotne ograniczenia obejmą na razie tylko dwie wspomniane lokalizacje. – Dla potrzeb komunikacji miejskiej między Bemowem a Wolą zostanie utrzymany jeden pas ruchu w każdą stronę na odcinku przy budowanej stacji Księcia Janusza – między wjazdem do centrum handlowego Wola Park a ulicą Deotymy – wskazywał Cegiełka. Natomiast budowa stacji Młynów – między Sokołowską a Płocką – będzie wiązała się z większymi utrudnieniami. Tutaj ruch, nawet dla komunikacji miejskiej, nie będzie możliwy. Zostanie zostawione przejście dla pieszych po południowej stronie ulicy.

Główny objazd autobusów zostanie poprowadzony ulicą Elekcyjną, gdzie są przewidziane ograniczenia dla ruchu indywidualnego. W ciągu Wolskiej, Kasprzaka, Prostej i Towarowej, który ma służyć jako podstawowa trasa objazdowa do Śródmieścia, zostaną wytyczone buspasy. Kierowcy będą mogli korzystać z parkingu przesiadkowego P+R przy Połczyńskiej, trwają też rozmowy z centrum handlowym Wola Park na temat wytyczenia takich miejsc na ich parkingu.

Jak pojadą autobusy

Układ linii będzie zróżnicowany w zależności od rejonu obsługi. – Staraliśmy się sprawić, żeby ten transport w kierunku Śródmieścia był jak najwygodniejszy – mówił Michał Piwowarski z ZTM-u. Z Nowego Bemowa część autobusów, które do tej pory korzystały z Górczewskiej, pojadą objazdem przez Elekcyjną i Kasprzaka. Tramwaje jadące Obozową zostaną wzmocnione. Linie autobusowe z dalszej części Górczewskiej również pojadą objazdem Elekcyjną i Kasprzaka.

Z utrudnieniami muszą się liczyć mieszkańcy tzw. Jelonek między przemysłami, czyli rejonu ulic Jana Olbrachta i Redutowej. – Nie będzie możliwości wyjazdu z Jana Olbrachta na ulicę Górczewską. Główny korytarz transportowy będzie wyprowadzony Redutową do ulicy Kasprzaka – wskazywał Piwowarski. Jedna z istniejących linii będzie też objeżdżać zamknięty odcinek Górczewskiej przez Kasprzaka i Towarową do al. Solidarności. Budowy prawie w ogóle nie odczują osoby rozpoczynające podróż w rejonie Płockiej i Młynarskiej, będą miały zachowany bezpośredni dojazd do centrum w ciągu Górczewskiej.

Zmiany spotkają też mieszkańców rejonu Odolan. – W związku z rozwojem Odolan połączenie ekspresowe (E-5) zostanie włączone w istniejące połączenie zwykłe. Nastąpi poprawa komunikacji na ciągu Połczyńskiej, Wolskiej i Kasprzaka, ponieważ będzie więcej dostępnych autobusów – zapowiada Michał Piwowarski. Wzmocniona zostanie też komunikacja tramwajowa na Wolskiej.

Co dalej?

To nie koniec utrudnień, które spotkają mieszkańców Woli. W dalszym etapie zamknięta będzie Płocka na odcinku od Wolskiej do Ludwiki, gdzie powstawać będzie kolejna stacja. Kolejne etapy to budowa wentylatorni w rejonie skrzyżowania Górczewskiej i Prymasa Tysiąclecia, Górczewskiej i Płockiej, a także Teatru Dramatycznego Scena na Woli na Kasprzaka w rejonie Skierniewickiej. Na koniec, na potrzeby wydobycia tarcz drążących tunele, zostaną wykonane szyby na Kasprzaka w rejonie Karolkowej.

Na 3,4-kilometrowym odcinku zachodnim znajdą się trzy stacje. Stacja C8 Płocka zlokalizowana będzie pod Płocką, po południowej stronie Wolskiej. Następny przystanek, C7 Młynów, zaplanowany jest pod Górczewską – między wiaduktem obwodowej linii kolejowej a ul. Syreny. Przewidziano tutaj węzeł przesiadkowy między koleją miejską a metrem. Ostatnia stacja, C6 Księcia Janusza, również znajdzie się pod Górczewską, po wschodniej stronie ulicy Księcia Janusza. Po zachodniej stronie przewidziano komorę torów odstawczych. Wykonawca ma 38 miesięcy na prace, co oznacza, że zakończą się one na przełomie listopada i grudnia 2019 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ostatni odcinek metra. Olszewski: Będzie skromniej, nie biedniej

Komunikacja

Ostatni odcinek metra. Olszewski: Będzie skromniej, nie biedniej

Witold Urbanowicz 07 października 2016

Kaznowska: Cała II linia metra do 2023 r. Tramwaje na tym nie ucierpią

Przestrzeń

Kaznowska: Cała II linia metra do 2023 r. Tramwaje na tym nie ucierpią

Witold Urbanowicz 03 października 2016

Przetarg na pociągi metra do końca roku. Rosyjskie do wycofania?

Komunikacja

Przetarg na pociągi metra do końca roku. Rosyjskie do wycofania?

Witold Urbanowicz 30 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5