Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Budowa dworca Ülemiste w Tallinie dla Rail Baltiki ruszy w przyszłym roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wstępny projekt dworca i węzła Ülemiste w Tallinie – punktu startowego Rail Baltiki – jest już gotowy. W połowie przyszłego roku ma ruszyć przetarg na wykonawcę prac budowlanych.

Koncepcję węzła Ülemiste – na bazie zwycięskiej pracy konkursowej – opracował zespół Zaha Hadid Architects i Esplan. – Przez ostatni rok ciężko pracowaliśmy nad wstępnym projektem wspólnego terminalu Rail Baltica Ülemiste, a teraz osiągnęliśmy rozwiązanie, które uwzględnia życzenia różnych interesariuszy, dostępne możliwości i przyszłe plany zagospodarowania terenu. Nie jest to wyłącznie prywatne przedsięwzięcie Rail Baltica – mówimy o kluczowym węźle transportu publicznego, który w dalekiej przyszłości wpłynie na życie mieszkańców i gości Tallina, zapewniając połączenie lotniska, dzielnicy Ülemiste z centrum miasta. Mamy nadzieję rozpocząć budowę już w 2021 roku – mówi Tõnu Grünberg, prezes zarządu Rail Baltic Estonia.

Przetarg na budowę węzła i zagospodarowanie otoczenia planowany jest na czerwiec 2021 r. Cały węzeł ma być gotowy do końca 2025 r. – z zachowaniem drożności ruchu kolejowego, tramwajowego i kołowego w czasie trwania prac. Do końca 2021 r. ma zakończyć się przebudowa linii kolejowej o rozstawie 1520 mm – z uruchomieniem obsługi pasażerów na nowej infrastrukturze w II połowie 2023 r.

Węzeł będzie integrował linie kolejowe o rozstawie 1435 mm i 1520 mm, komunikację autobusową miejską i krajową, a docelowo też i międzynarodową. Przewidziano trzy perony, do których dostęp będzie zapewniony zarówno z budynku dworca zawieszonego nad torami, jak przejścia pod torami. Duży nacisk położono na swobodny i wygodny przepływ ruchu pieszego. Powstać ma podziemny plac, łączący ulice Peterburi tee i Suur-Sõjamäe.

Rail Baltica to projekt wyjątkowy, który zakłada budowę normalnotorowej linii o rozstawie 1435 mm, która połączy Estonię, Łotwę i Litwę z Polską, i tym samym europejską siecią kolejową. Obecnie na terenie krajów bałtyckich dominuje – jak w Rosji – rozstaw 1520 mm.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Przestrzeń

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Witold Urbanowicz 03 czerwca 2023

Tallin: Umowa na podziemną część dworca Rail Baltiki

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Przestrzeń

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Witold Urbanowicz 03 czerwca 2023

Tallin: Umowa na podziemną część dworca Rail Baltiki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5