Przebudowa Warszawy Zachodniej daje się we znaki podróżnym, którzy muszą nadkładać sporo drogi, by dotrzeć na perony. Aby ułatwić poruszanie się, wykonawca – firma Budimex – testuje elektrycznego meleksa, który wozi pasażerów między tymczasową pętlą autobusową przy Tunelowej a peronami.
Na Warszawie Zachodniej trwają prace przy budowie nowego tunelu pod torami. Z tego względu 14 lutego
zamknięto wyjście z tunelu na ul. Tunelową. Pasażerowie idący w kierunku Woli oraz tymczasowej pętli autobusowej przy ul. Tunelowej muszą nadkładać sporo drogi – przez peron siódmy, tymczasowym przejściem po zachodniej i północnej stronie placu budowy. Droga dojścia do tymczasowej pętli autobusowej wydłużyła się znacząco – do 900 m.
Aby ułatwić poruszanie się, Budimex wprowadził od początku tego tygodnia elektrycznego meleksa. – Na razie testujemy to rozwiązanie. Budimelex – tak nazywamy go roboczo – zabiera sześciu pasażerów. To chyba pierwszy taki pojazd dla pasażerów na budowach kolejowych w Polsce – mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy firmy Budimex.
Pojazd kursuje w dni robocze w godz. 5:30-18:30. – Skróci czas dojścia do peronów od strony Woli z obecnych 10-15 minut do 3-4 minut – mówi Wrzosek. Pierwszeństwo w korzystaniu mają osoby starsze, niepełnosprawne oraz kobiety w ciąży. Pojazd w ciągu dnia musi być ładowany przez godzinę – odbywa się to przy biurze budowy.
Niebawem pasażerów czekają jeszcze większe utrudnienia. Wraz z postępem prac przy budowie nowego przejścia pod torami oraz tunelu tramwajowego zamknięte zostaną od 26 marca perony nr 6 i 7. Wyjście w kierunku Woli będzie prowadzić przez peron 5.