Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Brzegiem jeziora Dąbie na rowerach. Prawie 23 km szlaku oddane do użytku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
09-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf prasowa

Podziel się ze znajomymi:

Po wałach przeciwpowodziowych i wzdłuż rzeki Chełszcząca, przez piękne zielone tereny, z widokami na ogromny akwen, stada kormoranów, zatokę Szkieletów i słynny betonowiec – tak jest na trasie ze Szczecina do Lubczyny i dalej do Inoujścia. Jedna z najtrudniejszych, ale też najatrakcyjniejszych rowerowych inwestycji na Pomorzu Zachodnim została dokończona.

Można już planować fajne wycieczki na dwóch kółkach brzegiem jeziora Dąbie. Odcinki ze Szczecina do Lubczyny i z Lubczyny do Inoujścia są gotowe! To 22,61 km po wałach przeciwpowodziowych i wzdłuż rzeki Chełszcząca. Na trasie jest sporo atrakcji, zachwycająca przyrody i urokliwe miejsca odpoczynku na dzikich plażach, choćby przy zatoce Szkieletów (żartobliwą nazwę wymyślili wodniacy). Przy ujściu Iny też warto się zatrzymać, by zobaczyć legendarny betonowiec - wrak żelbetowego statku zbombardowanego w 1945 roku.

– Rowerzyści czekali na dokończenie tej trasy. Widoki nad jeziorem Dąbie są zachwycające. Zieleń, woda, odgłosy natury – opisuje marszałek Olgierd Geblewicz. – Szlak z Dąbia do Lubczyny jest częścią trzystukilometrowej pętli wokół Zalewu Szczecińskiego, korzystać z niego będą także jadący znad morza do Szczecina i na południe województwa trasą Blue Velo. Można powiedzieć, że to jedno z newralgicznych miejsc na rowerowej mapie regionu – podkreśla marszałek.

Realizacja tej inwestycji była wielkim wyzwaniem. Przede wszystkim ze względu na trudne warunki gruntowe, ale również problemy pierwszego wykonawcy projektu. Konieczne było odstąpienie od umowy. Przez kilka miesięcy - na przełomie 2019/2020 - trwały czynności inwentaryzacyjne umożliwiające określenie zakresu wykonanych prac i ostateczne rozliczenie. Niestety, na odcinku około 2 km stwierdzono osiadanie wału. Żeby rozwiązać problemy techniczne, konieczne było wykonanie projektu uzupełniającego oraz uzyskanie porozumienia z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie jako użyczającym koronę wału. Udało się zrealizować plan naprawczy, dopiąć wszelkie formalności i w czerwcu 2021 r. podpisana została umowa z nowym wykonawcą (KRISTONE Krystian Suda). Miał on 22 miesiące na wykonanie zadania. I dotrzymał terminu. Inwestycja obejmowała prace odwodnieniowe, rozbiórkowe, ziemne, umocnieniowe, drogowe, montażowe, wykończeniowe oraz inwentaryzację geodezyjną gotowego obiektu.

Do wybudowania od podstaw było ponad 8 kilometrów szlaku. Z wcześniej wykonanych 14 kilometrów niektóre odcinki wymagały wzmocnienia konstrukcji wału i uzupełnienia nawierzchni z kruszywa mineralnego.

Droga na wałach przeciwpowodziowych ma średnio 2,5 m szerokości. Konstrukcja została wzmocniona georusztem. Między Dąbiem a Załomiem zamontowano licznik rowerowy, który już podaje bardzo optymistyczne dane. Od kwietnia zarejestrował 9 tysięcy rowerzystów. W miniony weekend – prawie 1100.

Odcinki poprowadzone brzegiem jeziora Dąbie to część popularnej Trasy Wokół Zalewu Szczecińskiego oraz Blue Velo, znad morza na południe Polski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rowerem do Berlina i z powrotem. Są środki na nowy hit turystyczny

Mobilność

Rowerem do Berlina i z powrotem. Są środki na nowy hit turystyczny

inf. pras. Pomorze Zachodnie 13 listopada 2023

Poznań. Rowerowa trasa Solna coraz lepiej widoczna

Przestrzeń

Poznań. Rowerowa trasa Solna coraz lepiej widoczna

inf. pras. PIM 10 listopada 2023

Poznań: Rowerowa trasa solna w budowie

Mobilność

Poznań: Rowerowa trasa solna w budowie

Redakcja/inf. pras. 08 października 2023

Warszawa coraz bardziej rowerowa. Wyniki pomiarów

Mobilność

Warszawa coraz bardziej rowerowa. Wyniki pomiarów

inf. pras. UM Warszawa 05 października 2023

W Poznaniu powstaje ważny łącznik rowerowy

Mobilność

W Poznaniu powstaje ważny łącznik rowerowy

Redakcja/inf. pras. 04 października 2023

Zobacz również:

Rowerem do Berlina i z powrotem. Są środki na nowy hit turystyczny

Mobilność

Rowerem do Berlina i z powrotem. Są środki na nowy hit turystyczny

inf. pras. Pomorze Zachodnie 13 listopada 2023

Poznań. Rowerowa trasa Solna coraz lepiej widoczna

Przestrzeń

Poznań. Rowerowa trasa Solna coraz lepiej widoczna

inf. pras. PIM 10 listopada 2023

Poznań: Rowerowa trasa solna w budowie

Mobilność

Poznań: Rowerowa trasa solna w budowie

Redakcja/inf. pras. 08 października 2023

Warszawa coraz bardziej rowerowa. Wyniki pomiarów

Mobilność

Warszawa coraz bardziej rowerowa. Wyniki pomiarów

inf. pras. UM Warszawa 05 października 2023

W Poznaniu powstaje ważny łącznik rowerowy

Mobilność

W Poznaniu powstaje ważny łącznik rowerowy

Redakcja/inf. pras. 04 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5