Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Brodnica z szansą na autobusy Autosana. Problemy z węzłem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Brodnica z szansą na autobusy Autosana. Problemy z węzłem
Fot. MOs810, lic. CC A-SA 4.0/GNU
Brodnica prowadzi dwuczęściowy przetarg, obejmujący dostawy ośmiu autobusów oraz budowę oraz przebudowę infrastruktury przystankowej. Efekty zamówienia, przynajmniej w części, mieszkańcy będą mogli zobaczyć jesienią 2018 r.

Brodnica pod koniec października ogłosiła połączony przetarg na zakup autobusów i budowę niewielkiego węzła przesiadkowego. Pierwsza część obejmuje dostawę ośmiu sztuk fabrycznie nowych autobusów oraz doposażenie warsztatu (zestaw diagnostyczny do silnika i autobusu, montażownica do kół samochodów ciężarowych i wyważarka do kół samochodów ciężarowych).

Brodnica poszukuje autobusów

Pojazdy mają być przeznaczone do regularnej komunikacji miejskiej. Zamawiający chce by były one z całkowicie niską podłogą. Ich długość określono w przedziale 9,5 metra do 11 metrów. Szerokość musi mieścić się w przedziale 2,5-2,6 m. W pojeździe zapewnione ma zostać miejsce dla co najmniej 80 pasażerów, z czego minimum 20-25 osób ma znaleźć miejsce siedzące. Wsiadanie do autobusów mają zapewnić trzy pary drzwi w układzie 2-2-1 lub 2-2-2.

Zamawiający zażyczył sobie silnik pionowy wysokoprężny, rzędowy spełniający normy EURO 6 w zakresie emisji spalin o mocy nie mniejszej jak 200 kW. Pojazdy powinny zostać wyposażone w diodowe tablice kierunkowe – trzy zewnętrzne i jedną wewnątrz pojazdu. Montaż kasowników leżeć będzie w gestii zamawiającego, zaś wykonawca musi przygotować instalację elektryczną do montażu trzech kasowników. Naprzeciw drzwi środkowych wydzielone ma zostać miejsce na wózek dziecięcy i wózek inwalidzki. Wejście do pojazdu zapewni ręcznie rozkładana platforma.

Zamawiający wymaga wykazania się doświadczeniem z ostatnich trzech lat w zakresie dostaw minimum 8 sztuk autobusów z silnikiem diesla, miejskich, niskopodłogowych, niskowejściowych, o normie emisji spalin nie mniejszej niż Euro-6, z czego minimum trzy mają być tożsame z zamawianymi w przetargu. O wyborze oferty zadecydują cena (60%) oraz parametry techniczne (40%). Zamówienie ma zostać wykonane do końca września przyszłego roku.

Na udział w przetargu zdecydował się wyłącznie Autosan, który wycenił swoje autobusy na 7,67 mln zł. Zamawiający pozyskał na sfinansowanie zakupu 7,85 mln zł. Co oznacza, że jest duża szansa na pozytywne rozpatrzenie postępowania.

Nowa infrastruktura

Druga część zakłada natomiast zaprojektowanie i wykonanie małego węzła przesiadkowego przy ul. Maczka wraz z parkingiem przesiadkowym Park&Ride. Tylko że w przewidzianym na 6 grudnia terminie nie wpłynęła, żadna oferta.

W ramach tej inwestycji powstanie pętla autobusowa z przystankiem, parking dla autobusów, parking dla samochodów osobowych, parking dla rowerów, drogi manewrowe i chodniki. Zaplanowano także budowę łącznie ośmiu parkingów rowerowych Bike&Ride, wymianę 15 wiat przystankowych i dostawienie jednej w nowej lokalizacji oraz postawienie tablicy LED-owej w węźle przesiadkowym.

Parkingi dla rowerów znaleźć miałyby się przy ul. Maczka (przy węźle przesiadkowym), skrzyżowaniu Gajdy-Dworcowa, ul. Lidzbarskiej, 18 Stycznia, Podgórnej, Sikorskiego, Wczasowej i Kolejowej. Łącznie zapewnionych zostaną 82 miejsca parkingowe dla jednośladów oraz 12 dla samochodów. Wiaty przystankowe po przebudowie (oraz jedna nowa) mają być wykonane z profili stalowych prostokątnych. Dach ma być kryty poliwęglanem komorowym dymnym, zaś wiata oszklona szkłem hartowanym. Dla pasażerów przewidziano drewnianą lub plastikową ławkę. Znajdzie się również przeszklone miejsce na reklamę. Realizacja zadania miałaby się odbywać w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Zamówienie planowano zrealizować do końca października 2018 r.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Przestrzeń

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Witold Urbanowicz 07 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Dwa nowe czarterowe kierunki z Radomia. 70 tys. obsłużonych pasażerów

Komunikacja

Zobacz również:

Gmina Staszów z ofertami na autobusy

Komunikacja

Gmina Staszów z ofertami na autobusy

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Pomiechówek z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Pomiechówek z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 29 lipca 2022

Powiat bełchatowski kupuje autobusy

Komunikacja

Powiat bełchatowski kupuje autobusy

Witold Urbanowicz 24 maja 2022

Pozostałe z wątku:

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Przestrzeń

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Witold Urbanowicz 07 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Dwa nowe czarterowe kierunki z Radomia. 70 tys. obsłużonych pasażerów

Komunikacja

Zobacz również:

Gmina Staszów z ofertami na autobusy

Komunikacja

Gmina Staszów z ofertami na autobusy

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Pomiechówek z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Pomiechówek z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 29 lipca 2022

Powiat bełchatowski kupuje autobusy

Komunikacja

Powiat bełchatowski kupuje autobusy

Witold Urbanowicz 24 maja 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5