Brodnica prowadzi dwuczęściowy przetarg, obejmujący dostawy ośmiu autobusów oraz budowę oraz przebudowę infrastruktury przystankowej. Efekty zamówienia, przynajmniej w części, mieszkańcy będą mogli zobaczyć jesienią 2018 r.
Brodnica pod koniec października ogłosiła połączony przetarg na zakup autobusów i budowę niewielkiego węzła przesiadkowego. Pierwsza część obejmuje dostawę ośmiu sztuk fabrycznie nowych autobusów oraz doposażenie warsztatu (zestaw diagnostyczny do silnika i autobusu, montażownica do kół samochodów ciężarowych i wyważarka do kół samochodów ciężarowych).
Brodnica poszukuje autobusów
Pojazdy mają być przeznaczone do regularnej komunikacji miejskiej. Zamawiający chce by były one z całkowicie niską podłogą. Ich długość określono w przedziale 9,5 metra do 11 metrów. Szerokość musi mieścić się w przedziale 2,5-2,6 m. W pojeździe zapewnione ma zostać miejsce dla co najmniej 80 pasażerów, z czego minimum 20-25 osób ma znaleźć miejsce siedzące. Wsiadanie do autobusów mają zapewnić trzy pary drzwi w układzie 2-2-1 lub 2-2-2.
Zamawiający zażyczył sobie silnik pionowy wysokoprężny, rzędowy spełniający normy EURO 6 w zakresie emisji spalin o mocy nie mniejszej jak 200 kW. Pojazdy powinny zostać wyposażone w diodowe tablice kierunkowe – trzy zewnętrzne i jedną wewnątrz pojazdu. Montaż kasowników leżeć będzie w gestii zamawiającego, zaś wykonawca musi przygotować instalację elektryczną do montażu trzech kasowników. Naprzeciw drzwi środkowych wydzielone ma zostać miejsce na wózek dziecięcy i wózek inwalidzki. Wejście do pojazdu zapewni ręcznie rozkładana platforma.
Zamawiający wymaga wykazania się doświadczeniem z ostatnich trzech lat w zakresie dostaw minimum 8 sztuk autobusów z silnikiem diesla, miejskich, niskopodłogowych, niskowejściowych, o normie emisji spalin nie mniejszej niż Euro-6, z czego minimum trzy mają być tożsame z zamawianymi w przetargu. O wyborze oferty zadecydują cena (60%) oraz parametry techniczne (40%). Zamówienie ma zostać wykonane do końca września przyszłego roku.
Na udział w przetargu zdecydował się wyłącznie Autosan, który wycenił swoje autobusy na 7,67 mln zł. Zamawiający pozyskał na sfinansowanie zakupu 7,85 mln zł. Co oznacza, że jest duża szansa na pozytywne rozpatrzenie postępowania.
Nowa infrastruktura
Druga część zakłada natomiast zaprojektowanie i wykonanie małego węzła przesiadkowego przy ul. Maczka wraz z parkingiem przesiadkowym Park&Ride. Tylko że w przewidzianym na 6 grudnia terminie nie wpłynęła, żadna oferta.
W ramach tej inwestycji powstanie pętla autobusowa z przystankiem, parking dla autobusów, parking dla samochodów osobowych, parking dla rowerów, drogi manewrowe i chodniki. Zaplanowano także budowę łącznie ośmiu parkingów rowerowych Bike&Ride, wymianę 15 wiat przystankowych i dostawienie jednej w nowej lokalizacji oraz postawienie tablicy LED-owej w węźle przesiadkowym.
Parkingi dla rowerów znaleźć miałyby się przy ul. Maczka (przy węźle przesiadkowym), skrzyżowaniu Gajdy-Dworcowa, ul. Lidzbarskiej, 18 Stycznia, Podgórnej, Sikorskiego, Wczasowej i Kolejowej. Łącznie zapewnionych zostaną 82 miejsca parkingowe dla jednośladów oraz 12 dla samochodów. Wiaty przystankowe po przebudowie (oraz jedna nowa) mają być wykonane z profili stalowych prostokątnych. Dach ma być kryty poliwęglanem komorowym dymnym, zaś wiata oszklona szkłem hartowanym. Dla pasażerów przewidziano drewnianą lub plastikową ławkę. Znajdzie się również przeszklone miejsce na reklamę. Realizacja zadania miałaby się odbywać w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Zamówienie planowano zrealizować do końca października 2018 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.