Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Brno wybrało wykonawcę studium podziemnej średnicy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-09-10 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Brno wybrało wykonawcę studium podziemnej średnicy
fot. Norbert Aepli, lic. CC BY SA 2.5 Wikimedia commons
W związku z przygotowaniem projektu nowego węzła kolejowego w Brnie miasto zamierza pochylić się nad kwestią dalszego rozwoju transportu szynowego. Wybrano właśnie wykonawcę studium wykonalności średnicy kolejowej północ-południe.

Brno jest drugim największym miastem w Czechach. Od dłuższego czasu przewija się temat budowy metra, czy innej formy wydzielonej, podziemnej trasy szynowej. Na razie miasto zleciło wykonanie studium wykonalności szynowej linii średnicowej, co związane jest z planowanym przeniesieniem dworca i stacji w rejon rzeki Svratka.

¬– Studium wykonalności będzie się składało z trzech części. Pierwszym będzie socjologiczne badanie mobilności miasta i obszarów podmiejskich. Ta ankieta powie nam, z jakich środków transportu korzystają ludzie i dokąd podróżują najczęściej. Określany zostanie również rozkład ruchu w ciągu dnia. Wybraliśmy firmę Stem / Mark, która zrealizuje zlecenie za 2,5 miliona koron brutto – podkreślił Petr Hladík, pierwszy zastępca burmistrza Brna.

Następnie miejska spółka Brněnské komunikace opracuje model transportowy, który zostanie dostarczony do biura architekta miasta. Ta część kosztować będzie 2 mln koron. – Ostatnia i główna część będzie poświęcona zagadnieniom technicznym. Eksperci ocenią podstawowe parametry możliwych środków transportu, które mogą korzystać z trasy z południa miasta na północ – dodał Petr Hladík.

– Studium wykonalności oceni również wpływ średnicy na środowisko i planowanie przestrzenne. Ważnym czynnikiem będzie również ocena ekonomiczna. Tę część wykona konsorcjum firm Moravia Consult Olomouc i Metroprojekt Praha. Koszt to 11,5 mln koron – powiedział Filip Chvátal, radny ds. planowania i zagospodarowania przestrzennego.

Miasto wystąpiło o dofinansowanie z Państwowego Funduszu Infrastruktury Transportowej (SFDI) w wysokości 16,5 mln koron. Biorąc pod uwagę obecny stan zaawansowania projektu, SFDI zatwierdziło dofinansowanie w wysokości 20% tej kwoty (3,3 mln koron). Brno może ubiegać się o pozostałą kwotę w przyszłym roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Brno idzie śladami Ostrawy. Karta płatnicza zamiast biletu

Komunikacja

Brno idzie śladami Ostrawy. Karta płatnicza zamiast biletu

Rafał Dybiński 18 czerwca 2020

Brno wybuduje podziemny tramwaj do kampusu uniwersyteckiego

Przestrzeń

Brno wybuduje podziemny tramwaj do kampusu uniwersyteckiego

Witold Urbanowicz 06 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5