fot. Jcornelius, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Ministerstwo Miast i Brazylijski Bank Rozwoju (BNDES) opublikowały czwarte krajowe badanie mobilności miejskiej. W dokumencie, który nazwano Narodową Strategią Mobilności Miejskiej, zaproponowano budowę łącznie 2506 km linii szybkiego transportu masowego w 21 największych obszarach metropolitalnych do 2054 roku. Celem jest zmniejszenie deficytu inwestycyjnego w transport publiczny o średniej i dużej przepustowości
W Narodowym Studium Mobilności Miejskiej uwzględniono prognozowany wzrost populacji i wykonalność projektów. Wskazano ok. 200 priorytetowych przedsięwzięć do dalszej analizy. W kolejnych miesiącach dla każdego projektu zostaną przedstawione szczegóły techniczne i finansowe. Poznać mamy szacunki inwestycji, stosunek kosztów i korzyści oraz wstępne kalkulacje.
Przeanalizowano 21 największych obszarów metropolitalnych. Mowa tu o Porto Alegre, Florianópolis, Curitiba, Santos, Campinas, São Paulo , Rio de Janeiro, Belo Horizonte, Vitória, Goiânia, Okręg Federalny (Brasília), Salvador, Maceió, Recife, João Pessoa, Natal, Teresina, São Luís, Fortaleza, Belém i Manaus. – Przeprowadziliśmy szeroko zakrojone konsultacje z 21 obszarami metropolitalnymi, aby doprecyzować zebrane informacje, a teraz wkraczamy w fazę, która uszczegółowi 194 wybrane projekty. Dzięki tej dogłębnej analizie jesteśmy w stanie podwoić obecną sieć, a naszym kolejnym krokiem będzie jej usprawnienie, aby każdy z tych projektów mógł się rozwijać – przekazał Denis Andia, Sekretarz Krajowy ds. Mobilności Miejskiej.
Spośród 2 506 km zaproponowanych linii, 323 km stanowiłoby metro, 96 km – kolej podmiejska, 1930 km –lekka kolej, szybki autobus lub kolej jednotorowa, a pozostałe 157 km to konwencjonalne, wydzielone pasy dla autobusów BRT. – Wzmacniamy planowanie transportu miejskiego w oparciu o konkretne dane, które umożliwiają nam określanie priorytetów i kierowanie działaniami średnio- i długoterminowymi –powiedział Jader Filho, minister rozwoju miast.
21 wskazanych gmin dysponuje obecnie łącznie 2007 km tras komunikacji miejskiej. Po realizacji rekomendowanych projektów, w 80% obszarów metropolitalnych co najmniej 30% populacji będzie znajdować się w odległości 1 km od linii komunikacji miejskiej, a w siedmiu z nich odsetek ten może przekroczyć 40%. Obecnie średnia dla 21 obszarów metropolitalnych wynosi 13%.
– Celem jest określenie głównych inwestycji niezbędnych do rozwoju transportu o średniej i dużej przepustowości – dodał Denis Andia, Sekretarz Krajowy ds. Mobilności Miejskiej. – Chcemy zoptymalizować zasoby publiczne na szczeblu federalnym, stanowym i miejskim, kierując wysiłki wszystkich na te same projekty, a także modelując inwestycje – podkreślił.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.