Bratysława stopniowo zwiększa możliwości przewozowe komunikacji trolejbusowej. Na linię 61 do lotniska zamiast autobusów wyjeżdżają teraz przegubowe trolejbusy bateryjne, a na najbardziej obleganą linię trolejbusową nr 71 – nowe dwuprzegubowe trolejbusy.
Zmiany nastąpiły 3 lutego. Linia 61, łącząca dworzec główny z lotniskiem, jest teraz obsługiwana
trolejbusami bateryjnymi Solarisa. Pojazdy na odcinku Trnávka – Avion – Letisko korzystają z akumulatorów. Do tego zwiększono częstotliwość – w godzinach popołudniowego szczytu pojazdy pojawiają się na przystankach co ok. 7-8 min. zamiast dotychczasowych 10 min. Nowe Solarisy w porównaniu do wcześniej jeżdżących autobusów spalinowych są bardziej pojemne i do tego posiadają dodatkową przestrzeń na bagaż. Wg wyliczeń operatora komunikacji DPB zdolność przewozowa linii w ujęciu średniorocznym wzrosła o ok. 21%.
Dodatkowo na najbardziej obleganą linię trolejbusową 71 Hlavná stanica – Trnavské mýto – Miletičova – Gagarinova – Cintorín Vrakuňa – Čiližská wyjeżdżają teraz już regularnie n
owe dwuprzegubowe trolejbusy, dostarczone przez konsorcjum firm Solaris Bus & Coach, Solaris Slovakia i Škoda Electric. Taki 24-metrowy pojazd, w porównaniu do wcześniej jeżdżących 18-metrowych trolejbusów, mieści o 50 pasażerów więcej. Pojazdy w tej sposób lepiej obsłużą nagłe, zwiększone potoki podróżnych z pociągów na Dworcu Głównym. Jednocześnie utrzymano koordynację linii 71 i 72 – trolejbusy z osiedla Dolne hony będą odjeżdżać co 3-4 min.
To nie koniec zmian. Na linię 40 Hlavná stanica – Račianske mýto – Autobusová stanica – Nové SND wyjadą przegubowe 18-metrowe trolejbusy bateryjne, które zastąpią obecnie kursujące 12-metrowe trolejbusy z generatorem spalinowym. Jednocześnie zwiększona zostanie częstotliwość w porannym szczycie oraz w weekendowe popołudnia. Wg wyliczeń DPB oznacza to średnioroczny wzrost pojemności o ok. 53%.
W marcu na ulice wyjadą też n
owe 12-metrowe trolejbusy firmy SOR, które obsłużą linię 44 Koliba – Hodžovo nám. – Hrad – Búdková – Drotárska cesta – Hroboňova – Hlavná stanica, powstałą z połączenia linii 41 i 44. Pojazdy na odcinku Búdková – Drotárska cesta – Hroboňova będą korzystać z baterii.