Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Bratysława kupuje „megatrolejbusy”. Dwie umowy ze Škodą i Solarisem

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-03-16 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bratysława kupuje „megatrolejbusy”. Dwie umowy ze Škodą i Solarisem
mat. Solaris
Bratysława kupuje „megatrolejbusy”. Dwie umowy ze Škodą i Solarisem
Bratysława kupuje „megatrolejbusy”. Dwie umowy ze Škodą i Solarisem
Bratysława kupuje „megatrolejbusy”. Dwie umowy ze Škodą i Solarisem
Dopravný podnik Bratislava podpisał dwie umowy na zakup łącznie 36 trolejbusów bateryjnych. Jedno zamówienie obejmuje 23 pojazdy przegubowe, które połączą dworzec z lotniskiem, a drugie 16 „megatrolejbusów” o długości ok. 24 m, które skomunikują wschodnie dzielnice miasta – będą obsługiwały linię 71, która należy do najbardziej obleganych w mieście.

Pojazdy przegubowe, oznaczone Škoda 27 Tr i zbudowane z wykorzystaniem nadwozia Solarisa, dostarczy Škoda Electric. Natomiast pojazdy dwuprzegubowe, oznaczone jako Škoda-Solaris 24m, dostarczy konsorcjum firm Solaris Bus & Coach, Solaris Slovakia i Škoda Electric. Pojazdy zostaną dostarczone w ciągu 18-20 miesięcy. Wartość tych kontraktów to ponad 29 mln euro.

– Dwuprzegubowe trolejbusy o długości 24 metrów jeżdżą po zachodnich metropoliach już od kilku lat. Bratysława dołącza do Linzu, Zurychu czy Genewy, stając się jednym z najbardziej zaawansowanych pod względem transportu miast. Podróż między Dworcem Głównym, ulicą Miletičovą a dzielnicą Dolné Hony będzie wygodniejsza. Będziemy również mogli poprawić przepustowość i komfort pasażerów na trasie Dworzec Centralny – Lotnisko, gdzie trolejbusy bateryjne zastąpią autobusy. Dzięki podwójnemu napędowi będą mogły obsługiwać również przystanki poza siecią trakcyjną – mówi Martin Rybanský, prezes zarządu DPB.

Ponad 24-metrowe trolejbusy zabiorą na pokład 160 pasażerów, w tym 60 na miejscach siedzących. Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2-2-2. Napęd trolejbusu stanowią dwa silniki trakcyjnie o mocy 160 kW każdy. Dodatkowe baterie trakcyjne umieszczone są nad drugim członem – będą ładowane w trakcie jazdy pod siecią trakcyjną.

Oba typy pojazdów będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, dynamiczną informację pasażerską, system liczenia pasażerów, czujniki zamykania drzwi, kolorowe wyświetlacze zewnętrzne, ładowarki USB, wi-fi, kamery zewnętrzne. Pojazdy przegubowe, przeznaczone do obsługi linii lotniskowej, będą miały też półki bagażowe.

Dopravný podnik Bratislava to kolejny przewoźnik, który zdecydował się powiększyć swoją flotę o dwuprzegubowe Solarisy Trollino 24. Ostatnio takie pojazdy zamówiła Praga.

Wszystkie Skoda / Solaris





Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5