Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Bramki na II linii metra. Jak z nich korzystać

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-03-2015
Ostatnia modyfikacja:
22-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Bramki na II linii metra. Jak z nich korzystać
fot. Martyn Jandułabramka metra
Na stacjach centralnego odcinka II linii metra nie ma znanych z I linii „kołowrotków”, które po skasowaniu biletu trzeba popchnąć, aby wejść do strefy biletowej. Są za to bramki, przez które pasażer przechodzi, gdy rozsuną się na boki szklane płyty.

Korzystanie z bramek na II linii metra jest bardzo proste: wystarczy przyłożyć kartę lub wsunąć bilet, a szklane płyty otworzą się same. Pamiętać trzeba jednak o kilku podstawowych zasadach.

Wchodząc na stację trzeba skierować się do bramki oznaczonej zieloną strzałką. Przezroczyste tafle są oznakowane żółtymi pasami tak, aby były dobrze widoczne. Po przyłożeniu karty do czytnika od razu rozsuną się szklane płyty, otwierając tym samym przejście. Oczywiście do podziemnej kolejki można wejść również przy użyciu biletu kartonikowego. Ważne! Bramka nie otworzy się dopóki bilet nie zostanie odebrany. Wychodząc ze stacji także trzeba przejść przez bramkę z zieloną strzałką. Szklane drzwi rozsuną się automatycznie. Opiekunowie, którzy podróżują z dziećmi niekorzystającymi jeszcze z biletu, powinni prowadzić je tuż przed sobą. Bramka zamyka się automatycznie za przechodzącym pasażerem.

Dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami czy podróżnych z większym bagażem na każdej stacji są szersze bramki. Taka bramka jest dwukierunkowa, tzn. jest wejściem i wyjściem. Kierunek ruchu pokazują oznaczenia – jeśli wyświetlany jest symbol czerwonego krzyżyka, trzeba przepuścić osobę idącą z przeciwnego kierunku. Po chwili na bramce pokaże się zielona strzałka oznaczająca możliwość przejścia z tej strony.

Zarząd Transportu Miejskiego przygotował filmy pokazujące, jak korzystać z nowych bramek.






Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5