Partnerzy serwisu:
Komunikacja

BlaBlaCar wchodzi na rynek autobusowy. Konkurencja dla Flixbusa?

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-11-14 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

BlaBlaCar wchodzi na rynek autobusowy. Konkurencja dla Flixbusa?
fot. Florian Fevre, lic. CC bY-SA 3.0
BlaBlaCar, czyli start-up, który za pomocą aplikacji łączy ludzi, którzy chcą wspólnie podróżować samochodem, kupił właśnie od francuskich kolei przewoźnika autobusowego OuiBus. To sieć obsługiwana przez 46 autokarów, łącząca duże miasta na znacznym obszarze zachodniej Europy.

Krok, który na pierwszy rzut oka wydaje się niespodziewany, jest tłumaczony przez przedstawicieli BlaBlaCaru potrzebą ekspansji. Dziś z francuskiej aplikacji, którą wymyślono 12 lat temu, korzysta 65 mln ludzi w 22 krajach, w tym w Polsce. To nic innego jak zorganizowany carpooling, czyli podwożenie innych swoim własnym samochodem. Zarejestrowani w systemie kierowcy, którzy chcą się podzielić kosztami benzyny, są łączeni z innymi użytkownikami, którzy jadą w tym samym kierunku i są gotowi dołożyć się do kosztów podróży. Zwykle wychodzi taniej niż podróż pociągiem i szybciej niż podróż autokarem.

BlaBlaCar stał się jednak właśnie operatorem autokarowym. Kupiony przez niego OuiBus to przewoźnik utworzony kilka lat temu przez Koleje Francuskie (SNCF) jako uzupełnienie przewozów kolejowych. Dziś łączy nie tylko główne francuskie miasta, ale realizuje też kursy do Włoch, Niemiec, miast Beneluxu, czy hiszpańskiego San Sebastian. W sumie zatrzymuje się w 300 europejskich miastach.

Transakcja jest jednak dużo bardziej skomplikowana, niż mogłoby się wydawać. SCNF, zanim sprzedały OuiBusa BlaBlaCarowi, wraz z grupą inwestorów… zasiliły BlaBlaCara sumą 114 mln euro.

„Jesteśmy przekonani, że żeby zaoferować więcej połączeń kolejowych musimy jednocześnie zaoferować coś więcej, niż sam pociąg. Konieczna jest możliwość podróży od wyjścia z domu, do punktu docelowego, przy czym kolej ma być tylko osią całej tej operacji” – napisał Guillaume Pepy, szef SNCF.

BlaBlaCar staje się więc częścią większej grupy przewoźników autokarowych (OuiBus od początku tego roku zawiązał porozumienie z brytyjskim National Express i zależną od niego hiszpańską firmą ALSA). To konkurencyjna grupa wobec niemieckiego Flixbusa, też zresztą, oryginalnie, platformy internetowej a nie przewoźnika.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
FlixBus testuje opcję rezerwacji miejsc w całym autobusie

Komunikacja

FlixBus testuje opcję rezerwacji miejsc w całym autobusie

Jakub Dybalski 10 września 2018

Flixbus podwaja liczbę kursów w USA

Komunikacja

Flixbus podwaja liczbę kursów w USA

jd/inf. pras. 27 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5