Francuska firma BlaBlaCar, znana z obsługiwania serwisu do organizowania carpoolingu, czyli łącząca osoby podróżujące w tym samym kierunku jednym autem, kupuje rosyjski serwis do rezerwacji podróży autokarowych Busfor. To już kolejne przejęcie BlaBlaCara w branży autobusowej.
Nie jest znana suma, za jaką Francuzi kupili rosyjski start-up. Dla firmy to jednak logiczne wzmocnienie. BlaBlaCar jest popularny w wielu krajach Europy i kilku poza nią (np. w Brazylii), ale akurat w Rosji i na Ukrainie cieszy się szczególnym zaufaniem. Według szacunków firmy w tym regionie ma 25 mln użytkowników.
BlaBlaCar znany jest też w Polsce. Jeśli podróżujemy do innego miasta, możemy poszukać w serwisie kierowców z samochodami, którzy w tym samym czasie też tam jadą, a potem podzielić się kosztami podróży, obie strony więc zyskują. Obie strony podlegają też standardowym, w takich aplikacjach, ocenom, co zapewnia bezpieczeństwo.
Ale firma widzi możliwość rozwoju w branży autobusowej. W zeszłym roku kupiła Ouibus, czyli autokarowego przewoźnika należącego wcześniej do Kolei Francuskich. Przemianowała go na BlaBlaBus. Teraz zyskała platformę rezerwacyjną.
Nicolas Brusson, prezes BlaBlaCara powiedział w rozmowie z CNBC, że te operacje pozwalają jego firmie na przedstawienie klientom bardzie multimodalnej oferty.