Od 1 stycznia 2026 r. swoją ważność stracą dotychczas wydawane papierowe legitymacje MZK oraz nastąpią zmiany w systemie sprzedaży biletów okresowych kartonikowych. Rolę tych dokumentów przejmuje nowoczesny nośnik – Karta Pasażera KMBB.
Od 1 stycznia 2026 r. bilety kartonikowe:
- 7-dniowe,
- miesięczne (ulgowe i normalne),
- miesięczne specjalne ulgowe,
- roczne
zostaną wycofane ze sprzedaży w Punktach Obsługi Pasażera.
Zastąpione zostaną biletami w formie elektronicznej i będą kodowane na Karcie Pasażera KMBB. Będzie można zakodować na niej bilety:
- 7-dniowe,
- 30-dniowe,
- 90-dniowe,
- miesięczne specjalne ulgowe,
- roczne.
Bilety na miesiąc kalendarzowy oraz bilety 7-dniowe nadal będą dostępne w biletomatach stacjonarnych.
Biletomaty stacjonarne
Dla osób chcących nadal używać papierowych biletów okresowych, pozostaje zakup biletów w biletomacie. Na bilecie należy wpisać numer dokumentu poświadczającego tożsamość lub numer Karty Pasażera KMBB. Biletomaty przyjmują płatności gotówką.
Papierowe legitymacje MZK
Legitymacje MZK od 1 stycznia 2026 r. nie będą już honorowane, nośnikiem biletów oraz potwierdzeniem tożsamości będzie od tego momentu Karta Pasażera KMBB. Dzięki temu jeden nośnik zastąpi dwa dokumenty.
Co należy zrobić?
Osoby korzystające dotąd z biletów kartonikowych i legitymacji MZK powinny złożyć wniosek o bezpłatne wydanie Karty Pasażera KMBB.
Wniosek złożyć można online w e-sklepie MZK lub w jednym z Punktów Obsługi Pasażera:
- przy ul. Z. Krasińskiego 6/9 (w środy w godz. 8.00–17.00, w pozostałe dni robocze w godz. 8.00–16.00 oraz w wybrane soboty w godz. 8.00–13.00)
- przy ul. Długiej 50 (w dni robocze w godz. 7.00–15.00)
Po otrzymaniu Karty Pasażera KMBB można przypisywać do niej bilety okresowe – zarówno kupione online, jak i w Punkcie Obsługi Pasażera.
Pozostałe informacje
- Punkt Obsługi Pasażera przy ul. Piastowskiej sprzedaje bilety papierowe jednorazowe, krótkookresowe i średniookresowe oraz prowadzi sprzedaż biletów długookresowych (w tym BBbiletów) elektronicznych kodowanych na Karcie Pasażera KMBB.
- Przypominamy, że przy składaniu wniosku o wydanie Karty Pasażera KMBB należy dołączyć aktualne zdjęcie spełniające wymagania takie, jak przy zdjęciu do dowodu osobistego. Wraz z wnioskiem należy również okazać do wglądu dokument tożsamości – zarówno w chwili składania wniosku, jak i przy odbiorze gotowej Karty Pasażera KMBB. Składając wniosek w formie elektronicznej, dokument tożsamości należy okazać przy odbiorze Karty.
- Wydanie Karty Pasażera KMBB jest bezpłatne (wyrobienie duplikatu natomiast kosztuje 20 zł).
- Ważność biletu na Karcie Pasażera KMBB sprawdzić można w każdym autobusie – w kasowniku mobilnym.
- Posiadacze biletów normalnych potrzebują jedynie Karty Pasażera KMBB z przypisanym biletem. Osoby korzystające z ulgi zobowiązane są dodatkowo do okazywania dokumentu potwierdzającego uprawnienie do zniżki.