Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Bielsko-Biała: Tym razem dwie oferty na dostawę przegubowców

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-08-19 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bielsko-Biała: Tym razem dwie oferty na dostawę przegubowców
fot. Sebastian Kufel / MZK Bielsko-Biała
MZK w Bielsku-Białej otworzył oferty w ponowionym przetargu na  dostawy czterech nowych autobusów przegubowych. Tym razem wystartowały dwie firmy, a tańszą propozycję złożył EvoBus.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech autobusów przegubowych, wyprodukowanych w 2021 r. Zamawiający wymaga autobusów o długości 17,5-18,75 m. Pojemność określono na min. 138 pasażerów, z czego 38 na miejscach siedzących. Podłoga ma być płaska, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Wymagany jest układ drzwi 2-2-2-2. Zmawiający wymaga silnika o mocy min. 230 kW. Pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację, nagłośnienie, wyświetlacze, kasowniki, system lokalizacji dla potrzeb udzielania priorytetu w ruchu, system zliczania pasażerów, monitoring.

Dzisiaj (19 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowały dwa podmioty. EvoBus, oferujący Mercedesy, wycenił pojazdy na 7,355 mln zł brutto. Natomiast Solaris proponuje 7,542 mln zł brutto (w poprzednim postępowaniu firma proponowała 8,118 mln zł brutto). Budżet na ten cel wynosi 7,380 mln zł brutto.

O wyborze decydują cena (70%), ocena rozwiązań technicznych (15%), warunki gwarancji (15%). Znaczenie kryterium ceny wzrosło o dziesięć punktów procentowych. Pod uwagę brane będzie 14 podkryteriów: materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii, materiał poszycia zewnętrznego nadwozia, obowiązujący okres międzyobsługowy autobusów , pojemność skokowa silnika, moc silnika, zawieszenie przednie, sposób otwierania okna u kierowcy, pojemność skokowa silnika, sposób otwarcia drugich i trzecich drzwi, sposób otwarcia okna bocznego u kierowcy, automatyczna skrzynia biegów z przekładnią hydrokinetyczną, klimatyzacja – dostęp do filtra osuszacza i ilość czynnika chłodzącego potrzebna do pierwszego napełnienia układu klimatyzacji, spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, ocena możliwości odzysku energii hamowania, liczba miejsc siedzących z dostępem bezpośrednim z poziomu niskiej podłogi, podatność napraw pokolizyjnych poszycia bocznego autobusu, instalacja systemu do neutralizacji wirusów, bakterii, grzybów oraz innych drobnoustrojów.

Na realizację zamówienia przeznaczono siedem miesięcy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5