Partnerzy serwisu:
Mobilność

Bielsko-Biała szykuje rewolucję biletową. Karta płatnicza jako bilet

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-07-21 17:19
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bielsko-Biała szykuje rewolucję biletową. Karta płatnicza jako bilet
fot. MZK Bielsko-Biała
MZK w Bielsku-Białej rozpisał przetarg na nowy system wnoszenia opłat za przejazd. Bilety będzie można kupić bezpośrednio w kasowniku poprzez zbliżenie karty płatniczej.

MZK rozpisał przetarg na system wnoszenia opłat za przejazdy przy pomocy kasowników obsługujących zbliżeniowe karty płatnicze lub zbliżeniowe płatności mobilne (NFC). Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie systemu, dostawa i montaż urządzeń, a także obsługa gwarancyjna przez minimum 60 miesięcy i wsparcie techniczne przez 120 miesięcy.

W sprzedaży będą bilety czasowe i jednoprzejazdowe oraz, jeśli zapadnie w przyszłości taka decyzja, także okresowe. Kasowniki będą posiadać czytnik zbliżeniowych kart płatniczych i mają obsługiwać co najmniej rozwiązania firm Visa i Mastercard. Urządzenia będą wyposażone w ekran dotykowy LCD – pasażer będzie wybierać rodzaj oraz liczbę biletów. W kasowniku będzie można też sprawdzić ważność biletu. Założono obsługę w języku polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim.

W sumie wykonawca ma dostarczyć 166 kasowników, w tym 48 do 24 autobusów klas mega, 104 do 104 autobusów klasy maxi i dziewięć do dziewięciu autobusów klasy mini, a także pięciu kasowników jako rezerwa. W pojazdach przegubowych zostaną one zainstalowane przy drugich i trzech drzwiach, a w pozostałych – przy drugich. Zwycięzca dostarczy też 10 czytników kontrolerskich.

Termin składania ofert mija 23 sierpnia. O wyborze zdecydują cena (50%), rozwiązania techniczne (40%) i warunki gwarancji (10%). Pod uwagę brane będzie przekątna wyświetlacza dotykowego kasownika, maksymalny pobór mocy przez jeden kasownik, rozdzielczość wyświetlacza dotykowego kasownika i klasa wytrzymałości mechanicznej kasownika. Na realizację zamówienia przeznaczono w sumie 22 tygodnie (pięć miesięcy).

Wcześniej – do końca czerwca – MZK pilotażowo testowało takie rozwiązania na linii 1. Doświadczenia posłużyły do opracowania specyfikacji zamówienia.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5