MZK rozpisał przetarg na system wnoszenia opłat za przejazdy przy pomocy kasowników obsługujących zbliżeniowe karty płatnicze lub zbliżeniowe płatności mobilne (NFC). Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie systemu, dostawa i montaż urządzeń, a także obsługa gwarancyjna przez minimum 60 miesięcy i wsparcie techniczne przez 120 miesięcy.
W sprzedaży będą bilety czasowe i jednoprzejazdowe oraz, jeśli zapadnie w przyszłości taka decyzja, także okresowe. Kasowniki będą posiadać czytnik zbliżeniowych kart płatniczych i mają obsługiwać co najmniej rozwiązania firm Visa i Mastercard. Urządzenia będą wyposażone w ekran dotykowy LCD – pasażer będzie wybierać rodzaj oraz liczbę biletów. W kasowniku będzie można też sprawdzić ważność biletu. Założono obsługę w języku polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim.
W sumie wykonawca ma dostarczyć 166 kasowników, w tym 48 do 24 autobusów klas mega, 104 do 104 autobusów klasy maxi i dziewięć do dziewięciu autobusów klasy mini, a także pięciu kasowników jako rezerwa. W pojazdach przegubowych zostaną one zainstalowane przy drugich i trzech drzwiach, a w pozostałych – przy drugich. Zwycięzca dostarczy też 10 czytników kontrolerskich.
Termin składania ofert mija 23 sierpnia. O wyborze zdecydują cena (50%), rozwiązania techniczne (40%) i warunki gwarancji (10%). Pod uwagę brane będzie przekątna wyświetlacza dotykowego kasownika, maksymalny pobór mocy przez jeden kasownik, rozdzielczość wyświetlacza dotykowego kasownika i klasa wytrzymałości mechanicznej kasownika. Na realizację zamówienia przeznaczono w sumie 22 tygodnie (pięć miesięcy).
Wcześniej – do końca czerwca – MZK pilotażowo testowało takie rozwiązania na linii 1. Doświadczenia posłużyły do opracowania specyfikacji zamówienia.