Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Bielsk Podlaski z ofertami na elektrobusy. Także od ARP

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-02-10 13:36
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bielsk Podlaski z ofertami na elektrobusy. Także od ARP
fot. ARP
W Bielsku Podlaskim ciekawe starcie w przetargu na elektrobusy. O dostawy ubiegają się trzy firmy – Busnex, reprezentujący Yutonga, ARP E-Vehicles, a także Solaris.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch fabrycznie nowych elektrobusów o długości 8,5-10 m i szerokości 2,4-2,5 m. Pojemność określono na co najmniej 60 osób, z czego 20-25 na miejscach siedzących. Co najmniej dwa miejsca mają być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wymagany układ drzwi to 1-2-0. Zamawiający oczekuje niskiej podłogi aż za drugie drzwi, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Wymagane są klimatyzacja, ogrzewanie z wykorzystaniem konwektorów i nagrzewnic, wspomagane ogrzewaniem wodnym z agregatem grzewczym o mocy min. 23 kW, zasilany z oddzielnego zbiornika ON o poj. min. 30 litrów, system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami i nagłośnieniem, ładowarki USB do ładowania telefonów komórkowych, monitoring.

Wymagany jest silnik centralny o mocy min. 160 kW, z funkcją ograniczenia prędkości do 70 km/h. Wymaga pojemność magazynów energii to co najmniej 160 kWh. Przewidziano ładowanie magazynu energii systemem plug-in przy wykorzystaniu zewnętrznej ładowarki, z możliwością zastosowania mocy 120 i 60kW oraz za pomocą zamontowanego na dachu pantografu, o możliwości ładowania min. 200kW.

Dzisiaj (10 lutego) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Busnex, reprezentujący chińskiego Yutonga, zaproponował dostawy za 4,165 mln zł brutto. ARP E-Vehicles złożyło ofertę na 4,256 mln zł, a Solaris – 5,068 mln zł. Budżet na ten cel wynosił 4,674 mln zł.

O wyborze decydują cena (60%), okres gwarancji całopojazdowej (10%), na baterie trakcyjne (15%) oraz pojemność akumulatorów trakcyjnych (15%). Pierwszy pojazd miałby pojawić się do końca listopada tego roku, a kolejny – do końca lutego 2023 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5