KBKM z Białegostoku otrzymało dwie oferty na leasing sześciu autobusów przegubowych z silnikiem Diesla. Obie oferty przekraczają budżet przewoźnika, określony na 12,4 mln złotych brutto. Kto chce dostarczyć nowe autobusy?
W tym tygodniu poznaliśmy oferty w przetargu na
leasing sześciu autobusów przegubowych, który jest prowadzony przez Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej z Białegostoku. Realizacją zamówienia zainteresowane są dwa konsorcja.
Droższą ofertę, o wartości 15,833 mln złotych brutto, złożyło konsorcjum Solarisa oraz PKO Leasing. Tańsza oferta pochodzi z kolei od konsorcjum w składzie Europejski Fundusz Leasingowy oraz Autobagi Polska, które wyceniło dostawę pojazdów na 13,654 mln złotych brutto. Autobagi reprezentuje na polskim rynku firmę autobusową BMC, więc to prawdopodobnie pojazdy tego producenta zostały zaoferowane w białostockim przetargu.
Budżet KPKM wynosi z kolei 12,4 mln złotych brutto.
Wszystkie pojazdy mają być niskopodłogowe oraz fabrycznie nowe, a ich silniki mają spełniać normę emisji Euro VI. Kupowane autobusy mają mieć długość w przedziale 17,5-18,75 metra oraz wysokość maksymalną 3,4 metra. Autobusy mają mieć niską podłogę na całej długości pojazdu, bez schodów wewnątrz, jednocześnie KPKM zaznacza, że ten warunek nie wyklucza autobusów z pojedynczym schodkiem w ostatnich drzwiach pojazdu. Autobusy mają zabierać minimum 130 osób, z czego minimum 35 na miejscach siedzących, choć białostocka preferuje “maksymalizację liczby miejsc siedzących kosztem stojących”. Przewidziano też jedno miejsce dla wózków inwalidzkich.
Więcej o wymogach stawianych przed nowymi pojazdami a także wymaganiach leasingu
piszemy tutaj.