Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Białystok z droższymi biletami, ale zachęca do e-portmonetki

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2020-03-10 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Białystok z droższymi biletami, ale zachęca do e-portmonetki
fot. UM Białystok
Od 1 marca w Białymstoku podniesiono ceny biletów komunikacji miejskiej. Za jednorazowy bilet, który do tej pory kosztował 2,8 zł teraz trzeba zapłacić aż 4 zł. Ale jeśli pasażerowie korzystają z e-portmonetki, to bilet kosztuje 3 zł. Od kwietnia w białostockich autobusach wystarczy karta płatnicza.

O zmianach w cenach biletów wspominano już pod koniec ubiegłego roku. Przyczyny są podobne, jak w innych miastach, czyli sprowadzają się do rosnących kosztów funkcjonowania komunikacji. Białostoccy urzędnicy podkreślają, że nie podnoszono tam cen biletów od 2012 r.

Teraz najtaniej będzie można podróżować po Białymstoku, posługując się kartą płatniczą. 3 zł za bilet na Białostockiej Karcie Miejskiej, która pełni funkcję e-portmonetki, to też więcej niż do tej pory, ale nieznacznie. Za to różnica między takim biletem elektronicznym a papierowym jest znaczna.

Zmieniły się też rodzaje biletów krótkookresowych, wieloprzejazdowych. Od teraz w stolicy Podlasia pasażerowie mogą korzystać z biletów 30-minutowych (3,6 zł), godzinnych (5 zł), 24-godzinnych (12 zł) i 3-dniowych weekendowych (24 zł). Dwa pierwsze nie są dostępne na BKM, jedynie w aplikacjach smartfonowych i w wersji papierowej.

Już od 1 lutego w Białymstoku podrożały za to dość znacznie bilety okresowe. Cena biletu miesięcznego podskoczyła z 80 do 100 zł. Bilet 30-dniowy (w Białymstoku takie bilety funkcjonują równolegle) podrożał z 84 do 110 zł, za to bilet 3-miesięczny wcześniej kosztował 230 zł, teraz 280 zł.

Co istotne, do kwietnia powinien się zakończyć w Białymstoku montaż 255 biletomatów, które trafia do wszystkich tamtejszych autobusów. Poza obsługą Białostockiej Karty Miejskiej, będą miały również funkcję sprzedaży biletów, które zostaną przypisane do tokenu numeru karty płatniczej, którą za nie zapłacono. Oznacza to system zbliżony do tego, który obowiązuje od pewnego czasu m.in. we Wrocławiu i możliwość posługiwania się w komunikacji wyłącznie kartą płatniczą.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Supraśl nie chce linii 111 na warunkach, których żąda Białystok

Komunikacja

Supraśl nie chce linii 111 na warunkach, których żąda Białystok

Jakub Dybalski 15 października 2019

Białystok. Solaris dostarczy 10 autobusów. Pokonał tańszą Scanię

Prawo & Finanse

Białystok. Solaris dostarczy 10 autobusów. Pokonał tańszą Scanię

Jakub Dybalski 30 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5