Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Białystok kupuje dwa autobusy hybrydowe

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-06-19 15:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Białystok kupuje dwa autobusy hybrydowe
fot. UM Białystok
Miasto Białystok rozpisało przetarg na dostawy kolejnych dwóch autobusów hybrydowych. Pojazdy miałyby dotrzeć do stolicy województwa podlaskiego w I kwartale 2020 r.

Przedmiotem przetargu jest zakup dwóch nowych autobusów o długości 11,5-12,2 m, zasilanych olejem napędowym z zastosowaniem napędu hybrydowego spalinowo-elektrycznego. Zamówienie ma zostać zrealizowane do 10 marca 2020 r.

W autobusach ma znaleźć się co najmniej 30 miejsc siedzących. Wymagane są trzy pary drzwi dwuskrzydłowych. Przewidziano klimatyzację całego pojazdu zasilaną z silnika głównego oraz w dodatkowe urządzenie grzewcze zasilane olejem napędowym.

Wymagany jest silnik spalinowy o mocy min. 150 kW. Pojazd ma być wyposażony w silnik lub silniki elektryczne mają być elektryczną jednostką napędową o mocy odpowiadającej potrzebom napędu hybrydowego, wynikającym z przewidywanej dynamiki jazdy. Akumulacja energii elektrycznej w autobusie ma pochodzić z rekuperacji (przetwarzania energii hamowania na energię elektryczną) oraz nadmiaru chwilowej mocy silnika wysokoprężnego, które mogą występować jednocześnie lub niezależnie od siebie. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub urządzeniach o zdolnościach porównywalnych do powyższych lub lepszych.

Termin składania ofert mija 27 lipca. Startować mogą firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały dostawy co najmniej jednej sztuki jednoczłonowego miejskiego autobusu hybrydowego, fabrycznie nowego, niskopodłogowego, zasilanego olejem napędowym z zastosowaniem napędu hybrydowego spalinowo-elektrycznego.

O wyborze zdecydują cena (60%), kwestie techniczne(30%) oraz warunki gwarancji i serwisu (10%). Pod uwagę przy ocenie technicznej branych będzie kilka kryteriów: zużycie paliwa wg testu SORT-2, pojemność skokowa silnika, skrzynia biegów, zastosowany rodzaj magazynu energii, rodzaj pulpitu kierowcy, luczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi, długość przebiegów międzyobsługowych, mechanizm napędzania drzwi, typ napędu hybrydowego i sposób połączenia ze sobą silnika spalinowego i elektrycznego, koszty zużycia energii i emisji CO2.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Białystok kupuje do 25 autobusów. W tym hybrydy

Komunikacja

Białystok kupuje do 25 autobusów. W tym hybrydy

Witold Urbanowicz 04 lipca 2018

Białystok ponownie kupuje autobusy. 18 z opcją na 8 kolejnych

Komunikacja

Białystok ponownie kupuje autobusy. 18 z opcją na 8 kolejnych

Witold Urbanowicz 26 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5