Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Białoruski MAZ pokazuje swój pierwszy elektrobus i porównuje do żubra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-05-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Mińska fabryka pojazdów zaprezentowała swój pierwszy elektryczny autobus. Jak zachwala producent, pojazd jest w stanie obsłużyć duże miasta „wzdłuż i wszerz” bez konieczności ładowania.

Pierwszy niskopodłogowy autobus elektryczny firmy MAZ otrzymał oznaczenie МАЗ 303Е10. Pojazd o długości 12,43 m, szerokości 2,55 m i wysokości 3,3 m może pomieścić 70 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Autobus ma ogrzewanie elektryczne, co czyni go całkowicie przyjaznym dla środowiska. Klimatyzator działa zarówno w trybie ogrzewania, jak i chłodzenia. Przewidziano oczywiście porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Z zewnątrz pojazd przypomina autobus międzymiastowy i odtwarza, dzięki kolorowemu garbowi na dachu, sylwetkę żubra. Producent zachwala duże panoramiczne szyby. Rama pojazdu wykonana jest ze stalowych elementów, odpornych na korozję i o specjalnym profilu, zapewniającym większą nośność. Panele boczne wykonane są z aluminium i plasitku. Układ sterowania i baterie są umieszczone na dachu oraz w tylnej części nadwozia, co służyć ma zmniejszeniu hałasu i wibracji.

Pojazd wyposażony jest w akumulatory o dużej pojemności (412 Ah) i długiej żywotności. Jego zasięg producent określa na 300 km. Elektryczny MAZ wykorzystuje niemiecki silnik elektryczny ZF CeTrax o mocy 300 kW. Akumulatory są ładowane za pomocą autonomicznego transformatora o napięciu 380 woltów lub ze specjalnie wyposażonych stacji ze złączem Combo CCS2. Przy maksymalnym poborze prądu pozwala on na naładowanie baterii w czasie do czterech godzin.

„Dla MAZ nadszedł historyczny moment – dostęp do obiecującego segmentu autobusów elektrycznych. Nowy model łączy zalety autobusu i trolejbusu. Co więcej, został stworzony na podstawie trzeciej generacji MAZ 303, ale z maksymalnym ujednoliceniem jednostek, zespołów, elementów okładzinowych i układów elektronicznych. Autobus elektryczny jest nie tylko zaawansowany technologicznie, ale także ekonomiczny, co czyni go najlepszym wyborem dla miast ” – przekonuje producent. Wszystkie konstrukcje są maksymalnie zunifikowane. Dotyczy to m.in. przedniej osi z niezależnym zawieszeniem, osi napędowej, innych zespołów i komponentów, co ułatwiać ma obsługę pojazdu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Lwów nie kupi 100 białoruskich MAZ-ów z powodów politycznych

Komunikacja

Lwów nie kupi 100 białoruskich MAZ-ów z powodów politycznych

Przemysław Farsewicz 11 kwietnia 2021

MAZ z własną montownią w Tychach i nadzieją na przetargi

Komunikacja

MAZ: Autobus nie musi mieć prestiżu

Komunikacja

MAZ: Autobus nie musi mieć prestiżu

Roman Czubiński 17 października 2016

Pozostałe z wątku:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Lwów nie kupi 100 białoruskich MAZ-ów z powodów politycznych

Komunikacja

Lwów nie kupi 100 białoruskich MAZ-ów z powodów politycznych

Przemysław Farsewicz 11 kwietnia 2021

MAZ z własną montownią w Tychach i nadzieją na przetargi

Komunikacja

MAZ: Autobus nie musi mieć prestiżu

Komunikacja

MAZ: Autobus nie musi mieć prestiżu

Roman Czubiński 17 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5