Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Bez przystanków na dużej linii obwodowej. Przynajmniej do 2021 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2017-03-09 13:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bez przystanków na dużej linii obwodowej. Przynajmniej do 2021 r.
fot. Łukasz MalinowskiLinia kolejowa przebiegająca przez Jelonki
PKP PLK są już w przededniu prac na tzw. małej i dużej linii obwodowej. 12 marca mają rozpocząć się pracę. W pierwszej kolejności wstrzymany zostanie ruch kolejowy na odcinku od Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej. Łącznie zmodernizowanych zostanie 14 km linii. Przy okazji pytamy Sławomirę Wierzchowską, zastępcę dyrektora w Centrum Realizacji Inwestycji PLK, czy aktualne są plany związane z powstaniem nowych przystanków na dużej linii obwodowej.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Jakie prace planowane są na tzw. dużej linii obwodowej w Warszawie?

Sławomira Wierzchowska, zastępca dyrektora w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK:
Na tym ciągu w obrębie stacji Warszawa Główna Towarowa będziemy m.in. przebudowywać urządzenia srk. Dodatkowo powstanie też Lokalne Centrum Sterowania.

Kiedyś mówiło się o budowie przystanków na dużej linii obwodowej przy Wola Parku i Forcie Wola. Czy w trakcie tej inwestycji te perony powstaną?

Ta część inwestycji będzie realizowana w późniejszym terminie z uwagi na to, że w tym momencie zajmujemy się samym odcinkiem i tak naprawdę wybudowanie nowych przystanków mogłoby spowodować dodatkowe zmniejszenie przepustowości. Natomiast w tej chwili nie ma tak naprawdę pełnego uzasadnienia do ich powstania.

Kiedy zatem PKP PLK przewiduje ich realizację?

Przewidujemy, że te przystanki mogłyby powstać w perspektywie po roku 2021.

Czy w dalszej perspektywie PKP PLK przewidują może budowę jeszcze innych przystanków na dużej obwodnicy kolejowej?

Jest to zbyt wczesny etap, żeby tutaj mówić o szczegółach. To jest zdecydowanie perspektywa po 2020 roku, więc być może zmieni się okolica i zostaną sprecyzowane oczekiwania czy też zdiagnozowane potrzeby budowy innych przystanków.

Na dużej linii obwodowej w ciągu ul. Strąkowej znajduje się przejazd kolejowo-drogowy. Czy zostanie on podczas tej inwestycji utrzymany?


Wymieniona będzie tylko nawierzchnia na dojazdach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Remont Obozowej przy okazji remontu linii obwodowej?

Przestrzeń

Warszawa: Remont Obozowej przy okazji remontu linii obwodowej?

Witold Urbanowicz 20 lutego 2017

Warszawa: Rok bez pasażerów na linii obwodowej

Przestrzeń

Warszawa: Rok bez pasażerów na linii obwodowej

Martyn Janduła 22 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5