Pojazd trafił na razie do zajezdni tramwajowej Bolligenstrasse. Lokalny organizator transportu Bernmobil będzie sprawdzał pojazd na trasie testowej, bez przewożenia pasażerów. Poza samym pojazdem urzędnicy sprawdzą jak taki pojazd współpracuje z systemem kontroli ruchu w Bernie, z którego korzystają dyspozytorzy, zarządzają całą flotą autobusów i tramwajów.
EZ10 wyjedzie na dostępną dla ruchu ulicę najprawdopodobniej wiosną, gdy zakończą się wszystkie procedury związane z dopuszczeniem go do ruchu.
Pojazdy podobne do wyżej wspomnianego (kilka firm na świecie produkuje podobne) nie zastąpią klasycznych pojazdów transportu publicznego, ale mają rozwiązywać problem tzw. „ostatniej mili”. Chodzi o dowóz pasażerów bliżej miejsca zamieszkania, na trasach miedzy klasycznym przystankiem, a domem lub pracą. Przewiduje się ich zastosowanie na osiedlach czy kampusach uniwersyteckich.
Busik
to pojazd przypominający raczej wagonik kolejki linowej niż autobus, w którym może podróżować 8-12 pasażerów. Jeździ z prędkością ok. 10 km/h.