Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Berlin w latach 2019–23 planuje nowe tramwaje, trolejbusy. Potem metro

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-08-09 11:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Berlin w latach 2019–23 planuje nowe tramwaje, trolejbusy. Potem metro
fot. Jivee Blau
Niemiecki dziennik „Der Tagesspiegel” opisał projekt planu transportowego dla stolicy Niemiec na lata 2019–23 przygotowany przez berliński Senat. Zakłada on „znaczącą” rozbudowę sieci transportowej, w tym budowę nowych sieci tramwajowych, nowych przystanków S–Bahn, a w kolejnych latach rozbudowę U–Bahn, czyli berlińskiego metra. Miasto chce zrezygnować z elektrobusów ładowanych na zajezdniach, na rzecz korzystających z sieci trolejbusowej.

Podstawą planu jest rozbudowa sieci tramwajowej. Chodzi tu zarówno o przedłużenie linii istniejących, jak i budowę nowych, szczególnie w dzielnicy Spandau. Również stacja kolejowa Spandau wymaga zbudowania dodatkowego toru, który zlikwiduje istniejące tam „wąskie gardło” na sieci kolejowej. Budowę trzech nowych stacji S–Bahn: Borsigwalde, Kamenzer Damm i na moście Perleberger określono jako „pilną”.

Dokument określa też, jak często mają jeździć pojazdy transportu publicznego. Na najbardziej uczęszczanych liniach odstęp między autobusami, tramwajami lub pociągami nie powinien być większy niż 10 minut. Metro ma jeździć w odstępie co najwyżej 3 min 20 sek., tak, by na każde dziesięć minut przypadały co najmniej trzy pociągi. To konieczne, bo twórcy planu zakładają zwiększenie liczby osób korzystających z berlińskiego transportu publicznego o 26 proc. do 2030 r.

Dla zaspokojenia tych potrzeb nowo kupowane pociągi dla S–Bahn mają mieć minimum 50 metrów długości. Obecnie używane są w porywach 40-metrowe. Plan zakłada też opracowanie studium wykonalności dla przedłużenia linii U2, U6, U7, U8 i U9 berlińskiego metra.

Jeśli chodzi o transport autobusowy, realizacja planu, by do 2030 r. stał się on całkowicie zeroemisyjny, ma się udać głównie dzięki autobusom elektrycznym. Przy czym władze Berlina nie chcą, by pojazdy były ładowane na zajezdniach. Wolą model, w którym baterie są ładowane w czasie jazdy z sieci trakcyjnej, co w praktyce sprawia, że berlińska flota autobusów elektrycznych ma być czymś pomiędzy autobusem a trolejbusem. Napowietrzna sieć drutów ma mieć długość minimum 240 km. Belin przetestował ten sposób zasilania pojazdów na mniejszą skalę w Spandau.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Berlin. Solaris i Daimler dostarczą po 15 autobusów elektrycznych

Prawo & Finanse

Berlin. Solaris i Daimler dostarczą po 15 autobusów elektrycznych

Jakub Dybalski 21 czerwca 2018

Berlin kupuje do 950 autobusów Mercedes Citaro

Komunikacja

Berlin kupuje do 950 autobusów Mercedes Citaro

Jakub Dybalski 10 maja 2018

Warszawski autobus gotowy na Berlin

Komunikacja

Warszawski autobus gotowy na Berlin

Jakub Madrjas 15 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS