Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Będzie kolejny parking P+R na Młocinach. Co z drzewami?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-12-05 08:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Będzie kolejny parking P+R na Młocinach. Co z drzewami?
fot. WU
ZTM w Warszawie poszukuje wykonawcy nowego parkingu przesiadkowego Parkuj i Jedź na Młocinach. Powstanie od do końca przyszłego roku. To już trzeci obiekt w tej lokalizacji.

Przedmiotem przetargu warszawskiego ZTM-u jest zaprojektowanie i wybudowanie parkingu przesiadkowego Parkuj i Jedź Młociny III. Obiekt ma powstać w pasie dzielącym jezdnie Kasprowicza między Nocznickiego a ul. Przy Agorze. Jednopoziomowy obiekt ma posiadać minimum 155 niezadaszonych miejsc postojowych dla samochodów osobowych i 24 zadaszonych stanowisk dla rowerów. Nie przewidziano budynku obsługi technicznej z węzłem sanitarnym dla podróżnych. Znajdą się tam natomiast dwa stanowiska do tzw. „wolnego” ładowania elektrycznych samochodów osobowych. Co ciekawe, ZTM wymaga na każdej latarni montażu kompletu dwóch paneli fotowoltaincznych o minimalnej mocy 2 x 195W.

Cel, jaki ZTM stawia przed wykonawcą, to jest stworzenie możliwe największej liczby miejsc parkingowych dla pojazdów indywidualnych i rowerów na wskazanej przestrzeni pomiędzy jezdniami ul. Kasprowicza przy zapewnieniu możliwie najkrótszego i bezkolizyjnego połączenia ze stacją metra Młociny, przy jednoczesnej minimalizacji nakładów inwestycyjnych i kosztów eksploatacyjnych. Wykonawca musi także dążyć do uzyskania rozwiązań układu komunikacyjnego zapewniającego minimalną ingerencję w układ drogowy oraz wygodę i bezpieczeństwo użytkowników parkingu.

Przewidziane są dwa warianty powiązania z układem jezdnym. Pierwszy zakłada wjazd z jezdni południowo-zachodniej i wyjazd na jezdnię północno-zachodnią w centralnej części parkingu, praktycznie dzieląc go na dwa obszary, z niezależnymi bramami wjazdowymi. W drugim przewidziano wjazd z jezdni południowo-zachodniej w miejscu możliwie najbliższym skrzyżowania z ul. Nocznickiego i wyjazd na jezdnię północno-zachodnią w przeciwnym krańcu parkingu. Taki układ, jak przekonuje ZTM, pozwoli na sprawniejsze zajmowanie przez użytkowników miejsc parkingowych. Jego wprowadzenie wymaga jednak analizy pod względem możliwości włączenia w układ drogowy ul. Kasprowicza.

Koncepcja zagospodarowania terenu musi nawiązywać do otoczenia. Ogrodzenie o wys. 0,6-1 m powinno nawiązywać powinno nawiązywać do elewacji budynku południowej głowicy stacji metra Młocin. W pasie zieleni o szerokości 31 m znajduje się w tej chwili podwójny szpaler drzew w postaci młodych nasadzeń dębu czerwonego. Są one w stanie dobrym i średnim. Nie wiadomo, jaka czeka je przyszłość – do wykonawcy należy ocena i sposób zagospodarowania rosnących drzewek. Jednocześnie ZTM wymaga, żeby w miarę możliwości wynikających z geometrii zaprojektowanego parkingu i ogrodzenia zaproponować nowe nasadzenia w postaci krzewów i drzew.

Koncepcja architektoniczno-budowlana ma być gotowa w ciągu 45 dni od podpisania umowy, a projekt budowlany – w ciągu 210 dni od podpisania umowy. Całość przedmiotu zamówienia ma zostać wykonana w ciągu 330 dni od dnia podpisania umowy, ale nie później niż do 15 grudnia 2017 r.

Na Młocinach funkcjonują już dwa parkingi. Pierwszy, trzypoziomowy, został udostępniony w 2008 r. wraz z całym węzłem przy końcowej stacji metra Młociny. Znajduje się on po zachodniej stronie pętli autobusowej. Zawiera on 1010 miejsc postojowych dla samochodów i 86 dla rowerów. Drugi, mniejszy parking na 72 pojazdów, został wytyczony po północnej stronie węzła. Jednocześnie wyznaczono parking na 80 pojazdów przy sąsiedniej stacji Wawrzyszew, po północnej stronie. Znajduje się on również w pasie dzielącym jezdni Kasprowicza.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
SKM w Szczecinie wpłynie na konkurencyjność Goleniowa

Komunikacja

SKM w Szczecinie wpłynie na konkurencyjność Goleniowa

Martyn Janduła 08 listopada 2016

Radom: Kolejarze zagrodzili dojście do P+R

Przestrzeń

Radom: Kolejarze zagrodzili dojście do P+R

Jakub Madrjas 22 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5