Przewoźnik świadczący usługi podmiejskiego transportu autobusowego wokół Zielonej Góry otrzymał jedną ofertę na zakup 20 nowych autobusów, która jednak przekracza budżet kupującego. Zielonogórska Komunikacja Powiatowa musi teraz zdecydować, czy znajdzie brakujące środki i dopłaci, czy też przetarg zostanie unieważniony.
Zielonogórska Komunikacja Powiatowa
prowadzi przetarg na dostawę 20 autobusów niskopodłogowych przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnością. Spółka kupuje trzy różne typy pojazdów. Dwa z nich to autobusy o długości 10,5-10,9 metra, 14 sztuk to pojazdy o długości w przedziale 12-12,3 metra, natomiast pozostałe cztery autobusy mają mieć długość od 12,7 do 13 metrów.
Autobusy midi mają mieścić co najmniej 37 pasażerów na miejscach siedzących. Autobusy maxi mają zabierać na pokład co najmniej 45 osób na siedząco, natomiast autobusy mega nie mniej niż 49 pasażerów. Każdy z nich ma mieć co najmniej jedno miejsce dla osób poruszających się na wózkach. Wszystkie rodzaje autobusów mają mieć drzwi w układzie 1-2-0 oraz drzwi na wysokości nieprzekraczającej 36 centymetrów.
Jednostka napędowa to silnik spalinowy spełniający normę emisji Euro VI, który ma mieć moc co najmniej 260 kW. Autobusy mają być niskopodłogowe od przedniej krawędzi pierwszych drzwi do końca drugich drzwi.
W postępowaniu właśnie minął termin składania ofert. Okazało się, że realizacją zamówienia jest zainteresowany tylko jeden podmiot, a więc ABP Bus&Coach, reprezentujący Iveco, który wycenił dostawę 20 pojazdów na niecałe 32 mln złotych. Budżet zamawiającego jest mniejszy i opiewa na 29,495 mln złotych.
Zamówienie ma zostać dofinansowane ze środków z KPO.