PKP SA otworzyły oferty w przetargu na kompleksową przebudowę dworca Kielce. O zamówienie ubiega się 12 podmiotów, ale żaden nie zmieścił się w budżecie zamawiającego. Jeśli zamawiający zwiększy budżet i rozstrzygnie przetarg, to obiekt otrzyma nową elewację, a jego wnętrza zostaną całkowicie przebudowane.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa dworca w Kielcach. Prace będą miały kompleksowy charakter. Założono odkrycie, naprawę i izolację tunelu. Wnętrze budynku zostanie poddane całkowitej modernizacji z usunięciem szeregu ścian konstrukcyjnych i wykonaniem nowych słupów żelbetowych. Wizualizacje
tutaj.
Utrzymana zostanie dotychczasowa lokalizacja wejścia. Zaprojektowano reprezentacyjny hol. W hali dworca znajdą się kasy, toalety, centrum obsługi pasażera, poczekalnie, lokale komercyjne. Toalety znajdą się też w podziemiu. Na I piętrze przeznaczono pomieszczenia administracji dworca oraz pod wynajem dla Urzędu Miasta. Na II piętrze znajdą się pomieszczenia Polregio. Skrzydła boczne będą przeznaczone na funkcje komercyjne – przede wszystkim biurowe. W południowym skrzydle znajdzie się Straż Ochrony Kolei, a w północnym – Polregio.
Fasada będzie szklana. Zmiana wyglądu elewacji – z uwagi na ujęcie obiektu w ewidencji zbytków – będzie podlegała uzgodnieniom z konserwatorem zabytków. W pozostałej części zastosowane zostaną płyty fiberobetonowe, a w skrzydle południowym – panele fotowoltaiczne. Obiekt zostanie docieplony wełną mineralną.
Dzisiaj (13 września) minął termin składania ofert. Wszystkie propozycje przewyższają budżet określony na niespełna 29,991 mln zł brutto. MGBuilding z Kielc proponuje 44,215 mln zł, Firma Budowlana Anna Bud z Warszawy – 44,880 mln zł, Merx z Warszawy – 44,9 mln zł, Zakład Usług Budowlano-Handlowych Nowbud z Kielc – 45,595 mln zł, SKB w Warszawy – 47,207 mln zł, Erbud Operations z Jasionki – 49,713 mln zł, Trakcja z Warszawy – 51,906 mln zł, Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Kartel z Jędrzejowa – 52,865 mln zł, Budimex z Warszawy – 54,391 mln zł, konsorcjum firm Uni-Park i Neoinvest z Kielc – 58,927 mln zł, konsorcjum firm PBO Śląsk z Sosnowca i Wodpol z Żywca – 59,472 mln zł, konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowlane Częstobud z Częstochowy i Przedsiębiorstwo Budowlane Budopol z Jaskrowa – 64,486 mln zł.
Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację prac przeznaczono 75 tygodni, czyli blisko 17 miesięcy. W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego. Za projekt odpowiada firma Pas Projekt.