Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu otworzył oferty w przetargu na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu al. Jana Pawła II i Wałów Sikorskiego. Najtańsza oferta aż o połowę przekracza budżet zamawiającego. W ramach inwestycji powstanie wydzielony pas autobusowo-tramwajowy, a także nowy odcinek torowiska między pl. Niepodległości a pl. Artylerii Polskiej.
MZK w Toruniu prowadzi przetarg na przebudowę układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową wydzielonego pasa tramwajowo-autobusowego, a także nowego, dwutorowego odcinka torowiska łączącego pl. Niepodległości z pl. Artylerii Polskiej. Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu, uzyskanie pozwoleń i wykonanie prac. Inwestycja zakłada rozbiórkę ślepego toru w ciągu al. Jana Pawła II w stronę mostu (pozostałość po linii tramwajowej w kierunku dworca, która może być wykorzystywana do zawracania bądź odstawiania tramwajów). Więcej o wariantach tej inwestycji pisaliśmy
tutaj.
Wczoraj (28 lipca) minął termin składania ofert. Rezultat jest sporym zaskoczeniem. Wpłynęły cztery oferty, ale najtańsza oferta o połowę przekracza założony budżet w wysokości 39,483 mln zł brutto. Konsorcjum PBDI i Progreg Budownictwo zaoferowało kwotę 60,823 mln zł brutto. Następna w kolejności Balzola zaproponowała 66,872 mln zł brutto. Budimex jest gotów zrealizować prace za 70,597 mln zł brutto, a konsorcjum ZUE i Strabag za 70,765 mln zł brutto. Wszyscy zaoferowali skrócenie czasu na opracowanie projektu o dwa miesiące, realizacji robót na cztery miesiące oraz pięciomiesięczny okres gwarancji. W tej sytuacji MZK musi podjąć decyzję, czy zwiększyć budżet, czy rozpisać nowy przetarg, choć drugi scenariusz wydaje się bardziej prawdopodobny.
Toruń zakładał, że projekty budowlane i wykonawcze powstaną w ciągu odpowiednio 15 i 17 miesięcy od podpisania umowy. Prace związane z modernizacją ok. 1350 metrów toru pojedynczego torowiska w ul. Chopina, al. Jana Pawła II i ul. Wały gen. Sikorskiego miały zostać przeprowadzone do końca czerwca 2020 r. (przy czym przebudowa al. Jana Pawła II nie może rozpocząć się wcześniej niż 1 kwietnia 2019 r.). Budowa ok. 416 mtp nowego toru od pl. Artylerii Polskiej do pl. Niepodległości oraz modernizacja ok. 475 mtp toru wzdłuż ul. Kraszewskiego i Czerwona Droga przewidziana jest w terminie do końca listopada 2020 r. (przy czym rozpoczęcie prac przy Kraszewskiego i ul. Czerwona Droga możliwe będzie po 1 marca 2020 r., po przywróceniu ruchu w ciągu Chopina – al. Jana Pawla II – ul. Wały gen. Sikorskiego).