Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu wskazał zwycięzcę przetargu na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu al. Jana Pawła II i Wałów Sikorskiego. W ramach inwestycji powstanie wydzielony pas autobusowo-tramwajowy, a także nowy odcinek torowiska między pl. Niepodległości a pl. Artylerii Polskiej. Postępowanie udało się rozstrzygnąć, mimo że najtańsza oferta o połowę przekraczała budżet zamawiającego.
MZK w Toruniu prowadzi przetarg na przebudowę układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową wydzielonego pasa tramwajowo-autobusowego, a także nowego, dwutorowego odcinka torowiska łączącego pl. Niepodległości z pl. Artylerii Polskiej. Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu, uzyskanie pozwoleń i wykonanie prac. Inwestycja zakłada rozbiórkę ślepego toru w ciągu al. Jana Pawła II w stronę mostu (pozostałość po linii tramwajowej w kierunku dworca, która może być wykorzystywana do zawracania bądź odstawiania tramwajów). Więcej o wariantach tej inwestycji pisaliśmy
tutaj.
Pod koniec lipca minął termin składania ofert. Jak się okazało, wystartowały cztery firmy, ale najtańsza oferta o połowę przekracza założony budżet w wysokości 39,5 mln zł brutto. Zamawiający nie zdecydował się jednak na unieważnienie postępowania.
Dzisiaj (7 listopada) poinformowano o rozstrzygnięciu. Za najkorzystniejszą została uznana oferta firmy Balzola na kwotę 66,9 mln zł brutto, która pokonała ofertę Budimeksu na kwotę 70,6 mln zł brutto. Jednocześnie odrzucono oferty konsorcjum ZUE i Strabag na kwotę 70,8 mln zł i konsorcjum PBDI i Progreg Budwnictwo na kwotę 60,8 mln zł brutto.
Toruń zakładał, że projekty budowlane i wykonawcze powstaną w ciągu odpowiednio 15 i 17 miesięcy od podpisania umowy. Prace związane z modernizacją ok. 1350 metrów toru pojedynczego torowiska w ul. Chopina, al. Jana Pawła II i ul. Wały gen. Sikorskiego miały zostać przeprowadzone do końca czerwca 2020 r. (przy czym przebudowa al. Jana Pawła II nie może rozpocząć się wcześniej niż 1 kwietnia 2019 r.). Budowa ok. 416 mtp nowego toru od pl. Artylerii Polskiej do pl. Niepodległości oraz modernizacja ok. 475 mtp toru wzdłuż ul. Kraszewskiego i Czerwona Droga przewidziana jest w terminie do końca listopada 2020 r. (przy czym rozpoczęcie prac przy Kraszewskiego i ul. Czerwona Droga możliwe będzie po 1 marca 2020 r., po przywróceniu ruchu w ciągu Chopina – al. Jana Pawla II – ul. Wały gen. Sikorskiego). Zwycięzca zaoferował w swojej ofercie jednak skrócenie czasu na opracowanie projektu o dwa miesiące, realizacji robót na cztery miesiące oraz pięciomiesięczny okres gwarancji.