Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Balice. W tym roku wzrośnie przepustowość krakowskiego lotniska

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Balice. W tym roku wzrośnie przepustowość krakowskiego lotniska
fot. Port Lotniczy Kraków Balicelotnisko Balice
Krakowskie lotnisko ubiegły rok zakończyło z rekordową liczbą 3,818 mln pasażerów. To o 5 proc. więcej niż w 2013 roku. Kolejny również zapowiada się obiecująco.

W planach jest domknięcie istotnych inwestycji, które wpłyną na jego przepustowość: zakończy się rozbudowa terminalu, dróg kołowania i płyty postojowej, a także modernizacja połączenia kolejowego do portu.

Całkowita przepustowość lotniska po zakończeniu robót ma zwiększyć się z 3,5 do 8 mln pasażerów rocznie. Perspektywa podwyższenia jakości infrastruktury ma niebagatelna znaczenie dla nowych przewoźników, z którymi trwają rozmowy dotyczące możliwości uruchomienia nowych połączeń z Krakowa. Są już pierwsze deklaracje – przewoźnicy zapowiedzieli nowe połączenia do Lyonu oraz do głównego londyńskiego lotniska Heathrow. Wracają też dwie znaczące linie lotnicze: British Airways oraz Swiss International.

Obecnie stoi już bryła terminalu, trwają prace wewnątrz budynku nowego terminalu. Zakończenie prac zaplanowano na połowę 2015 roku. W tym czasie powstaną tu również nowe drogi kołowania, rozbudowana zostanie również płyta postojowa. Łączna wartość inwestycji wynosi ponad 500 mln zł. Wykonawcą najważniejszych inwestycji na krakowskim lotnisku jest firma Astaldi. Ta sama, która wygrała przetarg na modernizację połączenia kolejowego między centrum Krakowa a lotniskiem Balice. Inwestycja jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć PKP PLK na południu kraju.

Budowa drugiego toru na odcinku Kraków-Mydlniki – Kraków-Balice, wraz z wydłużeniem całego odcinka o około 500 metrów w stronę głównego terminalu lotniskowego ma się zakończyć w marcu 2015 roku. W planach jest również elektryfikacja linii, dzięki czemu na trasę będą mogły wjechać pociągi o napędzie elektrycznym, które zastąpią obecnie wykorzystywane szynobusy spalinowe. Choć nowa linia pozwoli na rozwijanie prędkości do 80 km na godz. (dziś jest to do 40 km na godz.), to podróż pociągiem na lotnisko potrwa nieco dłużej niż przed remontem tej linii – 20 zamiast 16 minut.

W obecnym roku ma się również rozstrzygnąć kwestia budowy pasa startowego na krakowskim lotnisku. Obecny nie jest w najlepszej kondycji, stąd konieczność ograniczenia ruchu cargo w porcie.

Więcej na temat ruchu lotniczego przeczytasz w serwisie Rynek Infrastruktury.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5