Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Badanie PAS: Warszawiacy za buspasami, strefami Tempo 30 i budową tramwajów

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-05-18 12:00
Ostatnia modyfikacja:
2022-09-17 18:00
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Polski Alarm Smogowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Badanie PAS: Warszawiacy za buspasami, strefami Tempo 30 i budową tramwajów
fot. ZTM Warszawa
Badanie opinii przeprowadzone przez Polski Alarm Smogowy pokazało jak pandemia zmieniła zachowania transportowe mieszkańców Warszawy i jak kształtują się ich poglądy na sposób, w jaki chcą przemieszczać się po mieście. Mimo krótkiego spadku popularności autobusów i tramwajów, warszawiacy wciąż domagają się większej ilości buspasów, uspokojenia ruchu poprzez strefy Tempo30 i deklarują coraz częstszą przesiadkę na rower. PAS postuluje jak najszybszą rozbudowę sieci buspasów w stolicy.

Podczas pandemii rezygnowaliśmy z jazdy komunikacją zbiorową, przesiadając się do samochodów lub rowerów – dowodzi badanie Polskiego Alarmu Smogowego. Ale – jak się okazuje – ta zmiana zachowania ma krótkotrwały charakter. Aż 78% respondentów deklaruje, że po pandemii będzie częściej lub w takim samym stopniu korzystać z komunikacji zbiorowej, a 53% kierowców gotowych jest ograniczyć użytkowanie samochodu na korzyść autobusu, tramwaju, metra czy roweru. Aż 84% warszawiaków uważa, że transport samochodowy ma bezpośredni związek z jakością powietrza w mieście, a 48% widzi związek pomiędzy smogiem i COVID-19.

Wysokie poparcie znajdują rozwiązania popularne w metropoliach Unii Europejskiej. Pomysł zmiany części pasów drogowych na buspasy popiera 68% badanych, a zakaz wjazdu starych samochodów z silnikiem diesla do centrów miast – 62% respondentów. Największe obiekcje budzi zwiększenie opłat za parkowanie w centrach miast. Przeciwnych podwyżkom jest ponad 56% badanych, popiera je natomiast 35% warszawiaków. Także strefy Tempo30 na osiedlach to pomysł, który spodobał się warszawiakom. Za bardzo ważny, lub raczej ważny uważa go 67% badanych. Mieszkańcy stolicy nie wahali się przy wyborze między zainwestowaniem w nową linię tramwajową (poparcie 60% ), a częstszymi kursami autobusów (30%).



– Okazało się, że mieszkańcy stolicy mają dużo bardziej progresywne poglądy niż te, które prezentują lokalne władze – mówi Bartosz Piłat, ekspert Polskiego Alarmu Smogowego. – Pora by włodarze miasta wsłuchali się w głos swoich wyborców, którzy oczekują konkretnych rozwiązań i są gotowi przesiąść się do punktualnej i łatwej w użytkowaniu komunikacji publicznej. Mieszkańcy Warszawy są gotowi ograniczyć korzystanie z samochodów i czas by zarząd miasta wreszcie to dostrzegł. Dlatego proponujemy miastu jak najszybsze wprowadzenia sieci buspasów, które usprawnią komunikację publiczną. Chcemy by pierwsze z nich powstały już za kilka miesięcy. Jest to możliwe zarówno pod względem organizacyjnym jak i technicznym – dodaje.



Z badania opinii wynika, że Warszawiacy chętnie przesiądą się do komunikacji publicznej, ale oczekują bezpośrednich połączeń (78%), mniejszego tłoku (77%) oraz i punktualnych, i szybkich połączeń (72%). Jednocześnie połowa mieszkańców Warszawy wymienia korki jako jeden najpoważniejszych problem komunikacyjny miasta. Mieszkańcy Warszawy krytykują niepunktualność, brak bezpośrednich połączeń, konieczność wielu przesiadek, zbyt rzadko rozmieszczone przystanki oraz brak pokrycia siatką połączeń szybko rozrastającego się miasta.

Badania zachowań transportowych mieszkańców Warszawy przeprowadził CEM Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej w Krakowie w terminie od stycznia 2021 r. do lutego 2021 r. W badaniu udział wzięła losowo wybrana próba 600 dorosłych z Warszawy.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia: Przedłużony buspas na Małokackiej

Przestrzeń

Gdynia: Przedłużony buspas na Małokackiej

Redakcja 24 kwietnia 2021

Buspas do Łomianek utknął. Przez pandemię i brak środków

Przestrzeń

Zobacz również:

Gdynia: Przedłużony buspas na Małokackiej

Przestrzeń

Gdynia: Przedłużony buspas na Małokackiej

Redakcja 24 kwietnia 2021

Buspas do Łomianek utknął. Przez pandemię i brak środków

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5