Warszawska Kolej Dojazdowa otworzyła oferty w przetargu na przebudowę i rozbudowę linii nr 47 na odcinku od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego. Powstanie tutaj drugi tor. O zamówienie ubiega się 14 podmiotów z ofertami na kwoty od 172,2 mln zł do 279,2 mln zł. To sporo powyżej budżetu określonego na 99,6 mln zł. W postępowaniu przewidziano jednak aukcję elektroniczną, więc ostateczne oferty będą niższe.
Inwestycja zakłada przebudowę ok. 7,5-kilometrowego odcinka linii nr 47 od Podkowy Leśnej Głównej do Grodziska Mazowieckiego Radońskiej. Znajdują się tam dwie stacje oraz sześć przystanków. Zakres prac zakłada przebudowę istniejącego toru oraz budowę drugiego toru. Szczegółowo o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (12 listopada) minął termin składania ofert. Wystartowało aż 14 firm. Najtańszą propozycję – na kwotę 172,151 mln zł brutto – złożyła firma PORR. Konsorcjum firm Torhamer i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Diag-Most proponuje 178,487 mln zł, Torpol – 180,456 mln zł, Intop Warszawa – 180.664 mln zł, Trak Tec Construction – 181,104 mln zł, Zakład Robót Komunikacyjnych DOM – 186,817 mln zł, konsorcjum firm Alusta i Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol – 188,286 mln zł, ZUE – 190,755 mln zł, konsorcjum firm Swietelsky Rail Polska i Swietelsky AG – 192,338 mln zł, Trakcja – 205,008 mln zł, Starabg – 225,030 mln zł, konsorcjum firm Polski Holding Budowlany Infrastruktura i Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki – 231,827 mln zł, Budimex – 235,333 mln zł, konsorcjum firm Riverpol i Rover Infraestructuras – 279,185 mln zł.
Wszystkie oferty przewyższają sporo budżet określony na 99,549 mln zł brutto. W postępowaniu zostanie przeprowadzona także aukcja elektroniczna, więc ostateczne oferty będą niższe. O wyborze decydują cena (85%) i termin realizacji (15%). Wszyscy jednak zaoferowali termin 20 miesięcy, co oznacza, że wybór sprowadzi się do ceny.