PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na przebudowę układu torowo-peronowego stacji Olsztyn Główny. Wystartowało 12 firm z ofertami od 550 mln zł do 1,175 mld zł brutto za zamówienie podstawowe przy budżecie określonym na niespełna 154 mln zł. W postępowaniu przewidziano aukcję elektroniczną, co pozwoli na obniżenie cen.
W październiku zeszłego roku PKP PLK
ogłosiły przetarg na wielką przebudowę układu torowo-peronowego stacji Olsztyn Główny. Zakres prac przewiduje m.in. poszerzenie peronów, dobudowę nowej krawędzi peronowej, a także budowę nowego, szerszego tunelu, który po przedłużeniu będzie prowadzić na Zatorze. Niedawno
zmieniono zakres zamówienia i do zadania podstawowego włączono budowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Dzisiaj (16 lipca) minął odkładany od listopada termin składania ofert. Postępowanie cieszyło się dużym zainteresowaniem – wystartowało aż 12 podmiotów. Kolej nie ma jednak powodów do zadowolenia – wszystkie oferty kilkukrotnie przewyższają budżet określony na 153,5 mln zł za zadanie podstawowe. W postępowaniu przewidziano jednak aukcję elektroniczną w kryterium ceny, co pozwoli na zbicie cen.
ZUE zadanie podstawowe wyceniło na 549,9 mln zł, a opcję na 109,2 mln zł brutto. Torpol proponuje odpowiednio 587,8 mln zł i 106,3 mln zł, konsorcjum Colas Rail Polska, Colas Rail SAS, AZD Polska i AZD Praha zaproponowało odpowiednio 598,9 mln zł i 102,2 mln zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 625,2 mln zł i 160,6 mln zł, Track Tec Construction – 639,0 mln zł i 121,3 mln zł, konsorcjum Strabag, Olikol Rail Energy i Strabag Rail – 643,9 mln zł i 127,4 mln zł, Trakcja – 658,4 mln zł i 124,6 mln zł, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe – 673,3 mln zł i 149,1 mln zł, Budimex – 674,8 mln zł i 110,2 mln zł, konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA, Coalvi, China Civil Engineering Construction Corporation – 765,1 mln zł i 164,5 mln zł, konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras – 818 mln zł i 143,3 mln zł, konsorcjum Polski Holding Budowlany Infrastruktura, Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki, Gór-Tor, Most i Joanna Welenc Firma Usługowo-Handlowa – 1,174.6 mld zł i 290,8 mln zł.
O wyborze zdecydują cena za realizację zakresu podstawowego (70%), cena za realizację opcji (30%). Podpisanie umowy zaplanowano pod koniec tego roku. Na realizację prac przeznaczono 30 miesięcy. To stawia
pod znakiem zapytania możliwość pełnego spożytkowania przyznanych środków unijnych, gdyż roboty nie zakończą się w 2023 r. – Inwestycja na stacji w Olsztynie jest przez PLK na bieżąco analizowana. Opracowywane są różne scenariusze działań związane z realizacją inwestycji i jej finansowaniem – mówi Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.
W równoległym postępowaniu PKP SA wybierają wykonawcę nowego budynku dworcowego. Oferty
poznaliśmy w maju. Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty.