Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Aż 12 ofert na przebudowę stacji Olsztyn Główny. Wszystkie bardzo drogie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Aż 12 ofert na przebudowę stacji Olsztyn Główny. Wszystkie bardzo drogie
fot. MJ
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na przebudowę układu torowo-peronowego stacji Olsztyn Główny. Wystartowało 12 firm z ofertami od 550 mln zł do 1,175 mld zł brutto za zamówienie podstawowe przy budżecie określonym na niespełna 154 mln zł. W postępowaniu przewidziano aukcję elektroniczną, co pozwoli na obniżenie cen.

W październiku zeszłego roku PKP PLK ogłosiły przetarg na wielką przebudowę układu torowo-peronowego stacji Olsztyn Główny. Zakres prac przewiduje m.in. poszerzenie peronów, dobudowę nowej krawędzi peronowej, a także budowę nowego, szerszego tunelu, który po przedłużeniu będzie prowadzić na Zatorze. Niedawno zmieniono zakres zamówienia i do zadania podstawowego włączono budowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Dzisiaj (16 lipca) minął odkładany od listopada termin składania ofert. Postępowanie cieszyło się dużym zainteresowaniem – wystartowało aż 12 podmiotów. Kolej nie ma jednak powodów do zadowolenia – wszystkie oferty kilkukrotnie przewyższają budżet określony na 153,5 mln zł za zadanie podstawowe. W postępowaniu przewidziano jednak aukcję elektroniczną w kryterium ceny, co pozwoli na zbicie cen.

ZUE zadanie podstawowe wyceniło na 549,9 mln zł, a opcję na 109,2 mln zł brutto. Torpol proponuje odpowiednio 587,8 mln zł i 106,3 mln zł, konsorcjum Colas Rail Polska, Colas Rail SAS, AZD Polska i AZD Praha zaproponowało odpowiednio 598,9 mln zł i 102,2 mln zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 625,2 mln zł i 160,6 mln zł, Track Tec Construction – 639,0 mln zł i 121,3 mln zł, konsorcjum Strabag, Olikol Rail Energy i Strabag Rail – 643,9 mln zł i 127,4 mln zł, Trakcja – 658,4 mln zł i 124,6 mln zł, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe – 673,3 mln zł i 149,1 mln zł, Budimex – 674,8 mln zł i 110,2 mln zł, konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA, Coalvi, China Civil Engineering Construction Corporation – 765,1 mln zł i 164,5 mln zł, konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras – 818 mln zł i 143,3 mln zł, konsorcjum Polski Holding Budowlany Infrastruktura, Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki, Gór-Tor, Most i Joanna Welenc Firma Usługowo-Handlowa – 1,174.6 mld zł i 290,8 mln zł.

O wyborze zdecydują cena za realizację zakresu podstawowego (70%), cena za realizację opcji (30%). Podpisanie umowy zaplanowano pod koniec tego roku. Na realizację prac przeznaczono 30 miesięcy. To stawia pod znakiem zapytania możliwość pełnego spożytkowania przyznanych środków unijnych, gdyż roboty nie zakończą się w 2023 r. – Inwestycja na stacji w Olsztynie jest przez PLK na bieżąco analizowana. Opracowywane są różne scenariusze działań związane z realizacją inwestycji i jej finansowaniem – mówi Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.

W równoległym postępowaniu PKP SA wybierają wykonawcę nowego budynku dworcowego. Oferty poznaliśmy w maju. Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5