Autosan zaprezentował pierwszy autobus elektryczny swojej produkcji. Przy okazji w czwartek w Sanoku podpisano porozumienia z rządowymi agencjami, mające pomóc znaleźć rynek zbytu na elektrobusy, ale też na elektryczne pojazdy specjalne dla PGZ i spółek energetycznych.
Elektryczny Sancity 12LF nie tylko stanowił tło imprezy, ale też wybrał się na krótki przejazd z oficjelami. Porozumienie Autosanu z Agencją Rozwoju Przemysłu ma pomóc, przy współudziale funduszu FIZAN Eko-Inwestycje, zbierać zamówienia na kupno, dzierżawę lub długoterminowy wynajem tych autobusów.
Jednocześnie Autosan i Polska Grupa Zbrojeniowa (od kilku lat sanocka fabryka jest częścią zbrojeniowego koncernu) podpisały porozumienie z trzema największymi grupami energetycznymi w zakresie rozwoju produkcji samochodów elektrycznych w Polsce.
Jak informuje spółka, w ramach wymiany floty pojazdów specjalnych, w perspektywie czterech najbliższych lat, ma szansę wyprodukować nawet 1,5 tys. pojazdów elektrycznych. Celem porozumienia między PGE Polską Grupą Energetyczną, Eneą, Tauron Polska Energia a PGZ i Autosanem jest ustalenie zasad współpracy w zakresie elektryfikacji floty pojazdów wykorzystywanych przez spółki energetyczne lub też przedsiębiorstwa z ich grup kapitałowych w działalności operacyjnej przy wytwarzaniu i dystrybucji energii elektrycznej. Chodzi o pojazdy wykorzystywane między innymi przez służby monterskie, pogotowia energetyczne i inne zespoły.
– Dzisiejsze porozumienie, mające finalnie doprowadzić do wyprodukowania floty ekologicznych pojazdów specjalnych wpisuje się w naszą strategię dywersyfikacji portfolio oraz rozszerzania oferty skierowanej na rynek cywilny. Współpraca z największymi przedsiębiorstwami z sektora energetyki jest kluczem do wypracowania innowacyjnych rozwiązań o znaczącym potencjale rozwojowym i biznesowym – powiedział Witold Słowik, prezes PGZ S.A.